SEO BUREAU
Her kan du læse mere om ASENTO som SEO bureau, vores SEO specialister og hvordan vi arbejder med søgemaskineoptimering.
SAMARBEJDET MED ET
SEO BUREAU
SAMARBEJDET MED ET SEO BUREAU
Først og fremmest, så kan et samarbejde med et SEO bureau foregå på forskellige niveauer. SEO bureauet kan varetage ansvaret for:
- Enkelte onpage eller offpage opgaver
- Hele SEO indsatsen
- Sparring/rådgivning
Hos ASENTO har vi erfaring med alle 3 former for samarbejde, som ses i punkterne herover.
Et samarbejde omhandlende enkelte specifikke opgaver, kan være relevant for virksomheder der enten har et begrænset budget som iværksætter eller mindre virksomhed, eller hvis virksomheden internt kan varetage en stor del af den samlede SEO indsats.
Et eksempel på denne løsning, er hvis virksomheden har styr på både det tekniske, indholdet og konverteringsoptimeringen – men ikke har midler til eksempelvis linkbuilding.
SAMARBEJDET MED ET SEO BUREAU
I et samarbejde hvor ASENTO står for hele SEO indsatsen, varetager en af bureauets SEO eksperter det fulde ansvar for analyser, handlingsplaner og praktisk udførelse. SEO konsulenten vil altså stå for det samlede setup, hvor der i samarbejde med virksomheden er defineret en SEO strategi.
Denne løsning giver virksomheden frihed til at fokusere på driften og udviklingen, og man har professionelle øjne på enhver faktor der påvirker sitet, samtidigt med at der proaktivt tages hensyn til algoritme ændringer eller tilføjelser.
SEO sparring eller rådgivning er for dig der har styr på det tekniske, din målgruppe, relevante søgeord for din virksomhed, og generelt søgemaskineoptimering. Her fungerer ASENTO udelukkende som sparringspartner eller rådgiver, der ud fra analyser, vurderer hvilke tiltag der er behov for, hvilke ændringer der kan skabe en forskel – samt hvad man skal være opmærksom på både på den korte og den lange bane.
Dette samarbejde kan være for de virksomhedsejere eller marketingansvarlige der har mistet overblikket i SEO arbejdet, eller som kæmper med at opnå de vigtige rankings trods en intensiv indsats.
MØD VORES SEO SPECIALISTER
ASENTO’s SEO specialister kan varetage alle førnævnte roller. Udover at have samme dybdegående forståelse for Google’s algoritme, så har vores specialister forskellige ekstra kompetence sæt, som gør at vi udover den nørdede SEO del – også kan udføre mere web baserede opgaver og problemløsninger.
Læs om ASENTO’s SEO specialister, og få mere at vide om nogle af de ekstra kompetence sæt som de besidder.
Benjamin Speedtsberg
Benjamin er vores Head of Search. Han har skabt resultater for vores kunder lige så længe ASENTO har eksisteret, og undervejs har han arbejdet med en bred vifte af forskellige brancher, virksomhedstyper og website setups.
Benjamin’s brede erfaring og kompetence sæt i digital marketing og særdeleshed SEO, kommer også til udtryk flere gange om året, hvor han underviser selvstændige, marketing ansvarlige mm. hos IBC kurser.
Benjamin har en god sans for at formidle komplekse elementer, så det giver mening for hans publikum. Senest har han udgivet den første og eneste danske e-bog om Google Tag manager, et vigtigt men omfangsrigt værktøj i digital marketing til afmåling af blandt andet KPI’er.
Som nævnt har Benjamin arbejdet med SEO i mange forskellige brancher. Det er alt fra den selvstændige der ønsker at bliver mere synlig lokalt, det store sko brand der skulle sætte sig på søgeord med højeste volumen i branchen og ikke mindste den landsdækkende kloakservice virksomhed, som både skal være synlig lokalt i Danmarks storbyer – men også indtage branchens vigtigste søgeord. Sidstnævnte kan du læse mere om her.
Quoc Phu Le
Udover at være en skarp og dygtig SEO specialist, så er Quoc også ASENTO’s webudviklings troldmand. Quoc har en baggrund i web udvikling, og har en lang række imponerende web projekter i bagagen. De kompetencer og erfaringer som Quoc har fra sin web baggrund kombineret med passion og stærke kompetencer for SEO, gør at du som kunde altid kan føle dig tryg i selv de mest kringlede problemer på websitet eller i dit SEO setup.
Quoc har hentet topplaceringer for virksomheder der varierer i både størrelse og branche, og han har blandt andet være medvirkende til at skabe vækst af en startup, der over 3 år har ekspanderet deres forretning til foreløbigt 4 udenlandske markeder.
Quoc’s kompetencer i især webudvikling, gør at alle vores kunder både kan få løst de kringlede opgaver der vedrører kodning, opsætning af betalingssystemer, tracking og styling i alle de store systemer såsom WordPress, Shopify og Magento.
UX (user experience) er derfor også et emne Quoc har store kompetencer i, hvilket har en stor betydning for især SEO. Især med 2021’s anslåede største algoritme ændring “core web vitals”, som forventes at indgå som ranking faktor. Quoc har allerede delt viden om dette emne, hvilket du kan læse lige her.
Ligesom Benjamin, så har Quoc en bred erfaring med forskellige SEO projekter. Det betyder at uanset branche, hvilke konkurrenter der skal overhales og hvilket website setup der bruges – så kan Quoc identificere de elementer som har størst betydning for din virksomhed, og eksekvere på samtlige punkter af SEO strategien.
Morten Prangsgaard Andersen
Morten har en baggrund i marketing & salg og gennem sin tid hos ASENTO er denne viden blevet kombineret med bred SEO erfaring i flere forskellige CMS og brancher. Ligesom sine kolleger går Morten analytisk til værks når der skal hentes rankings for ASENTO’s kunder, og definerer de konkrete handlingsplaner der skal følges for at opnå organisk vækst i den specifikke branche.
Morten har ligesom sine SEO kolleger, arbejdet med en bred vifte forskellige virksomhedstyper i både b2b og b2c. Han har blandt andet været medvirkende til at skabe vækst for en startup, der over de sidste 7 år er gået fra 1-2 ordrer om dagen til over 2000 om måneden. En case som i forbindelse med øget omsætning også har medført et større website, og dermed løbende nye udfordringer med både søgeord og organiske konkurrenter.
Morten har en god sans for formidling og det kommer blandt andet til udtryk når Morten er ude og holde oplæg for nye unge studerende på IBA, eller afholder kurser for f.eks Mors på det digitale landkort.
Dette kommer også til udtryk i samarbejdet med kunderne. Uanset branche og størrelse – så lægges der vægt på den rette formidling, i kommunikationen med kunden – men også for websitet og de søgende på Google.
Uden for SEO, arbejder Morten med et sideprojekt i Affiliate marketing, hvor der er rigtig mange synergier mellem de to verdener, som skaber en bred forståelse for hvordan flere marketing kanaler kan spille sammen.
Julia Fosnæs
Julia er vores SEO Specialist og Content Writer. Hendes kompetencer inden for content writing er en afgørende drivkraft for at skabe gode SEO resultater for vores kunder. Hun kommer med en masse erfaring i bagagen og har tidligere været med til at vækste affiliate sites til topplaceringer organisk via et primært fokus på SEO og content writing.
Her gik affiliate-sitet fra at have ingen top placeringer til at rangere på over 100 ord i top tre. Hendes erfaring med forskellige hjemmesider har givet hende en værdifuld viden og indsigt i SEO og hvordan det bedst implementeres på forskellige kunder, som hun bringer med i hendes arbejde hos ASENTO.
Julias fokus er på SEO og Content Writing. Det har blandt andet givet hende en dybdegående forståelse for, hvordan man optimerer indhold på forskellige landingssider, så det kan rangere i toppen af søgemaskiner.
Hun har også tidligere været med i overgangen fra et affiliate site til webshop og det har givet hende en dybere forståelse for generel digital marketing, kundeadfærd og ecommerce. Dette har blandt andet også givet hende en indsigt i at kunne se det større perspektiv på tværs af alle kanaler – og ikke blot SEO.
Resultatet af tidligere erfaringer har bidraget til en analytisk og strategisk arbejdsgang. Julia går grundigt til værks for at forstå kundernes behov og hun kommunikerer klart med både ASENTOs kunder og de søgende på Google.
Uden for SEO arbejder Julia med et sideprojekt, hvor hun driver sin egen webshop. Det har givet en god grund forståelse for synergierne mellem de forskellige kanaler og vigtigheden heraf.
SEO TEAMET
Som opsummering på ovenstående beskrivelser af vores SEO team, så får du i et samarbejde med ASENTO, SEO specialister der:
- Kan arbejde i ethvert website setup
- Tager udgangspunkt i DIN virksomhed og den specifikke branche
- Er konstant opdateret med algoritmen
- Har kompetencer for både web, design, tracking og digital PR
- Har forståelse for synergierne mellem andre marketing kanaler
Derfor bør du alliere dig med et SEO bureau
SEO bør være en del af dit marketing setup, uanset om det er en lille indsats eller en helhjertet. For udover at blive mere synlig, opnå øge trafik og omsætning via en organisk kanal, så SEO skaber nemlig oftest en god synergi mellem andre marketing kanaler såsom Facebook og Google ads.
For Google Ads arbejdet, kan en god SEO indsats blandt andet betyde en høj Quality score, og du har aktivt øjne på de landingssider som de betalte annoncer leder ind til. Derudover, vil øget trafik gennem den organiske kanal, hjælpe dig med bedre at definere dine målgrupper og nå ud til flere mennesker, som kan benyttes i dit remarketing flow.
Sidstnævnte gør sig også gældende for de sociale kanaler, hvor den øgede trafik giver mere data på målgrupper, som kan benyttes i retargeting.
Vores SEO specialister har udarbejdet en dybdegående guide til SEO, som du kan læse lige her asento.dk/seo-guide
Lad os overhale dine konkurrenter sammen
SKAL DIN VIRKSOMHED I TOPPEN AF GOOGLE?
Vi er klar til at hjælpe dig med at analysere, hvad der skal til, for at din hjemmeside kan opnå topplaceringer på Google. Brug kontaktformularen, hvis du vil høre mere.