SEO Bureau

SEO bureau | ASENTO

Samarbejdet med et SEO bureau

Først og fremmest, så kan et samarbejde med et SEO bureau foregå på forskellige niveauer. SEO bureauet kan varetage ansvaret for:

  • Enkelte onpage eller offpage opgaver
  • Hele SEO indsatsen
  • Sparring/rådgivning

Hos ASENTO har vi erfaring med alle 3 former for samarbejde, som ses i punkterne herover.

Et samarbejde omhandlende enkelte specifikke opgaver, kan være relevant for virksomheder der enten har et begrænset budget som iværksætter eller mindre virksomhed, eller hvis virksomheden internt kan varetage en stor del af den samlede SEO indsats.

Et eksempel på denne løsning, er hvis virksomheden har styr på både det tekniske, indholdet og konverteringsoptimeringen – men ikke har midler til linkbuilding.

I et samarbejde hvor ASENTO står for hele SEO indsatsen, varetager en af bureauets SEO eksperter det fulde ansvar for analyser, handlingsplaner og praktisk udførelse. SEO konsulenten vil altså stå for det samlede setup, hvor der i samarbejde med virksomheden er defineret en SEO strategi.

Denne løsning giver virksomheden frihed til at fokusere på driften og udviklingen, og man har professionelle øjne på enhver faktor der påvirker sitet, samtidigt med at der proaktivt tages hensyn til algoritme ændringer eller tilføjelser.

SEO sparring eller rådgivning er for dig der har styr på det tekniske, din målgruppe, relevante søgeord for din virksomhed, og generelt søgemaskineoptimering. Her fungerer ASENTO udelukkende som sparringspartner eller rådgiver, der ud fra analyser, vurderer hvilke tiltag der er behov for, hvilke ændringer der kan skabe en forskel – samt hvad man skal være opmærksom på både på den korte og den lange bane.

Dette samarbejde kan være for de virksomhedsejere eller marketingansvarlige der har mistet overblikket i SEO arbejdet, eller som kæmper med at opnå de vigtige rankings trods en intensiv indsats.

SEO Bureau

Sådan arbejder vi med SEO

Hos ASENTO tager vi altid udgangspunkt i dit site/din virksomhed og den branche du befinder dig i. Der er ikke en universel SEO løsning på tværs af brancher og virksomhedstyper, så at definere hvilke søgetermer der passer til både dit sites indhold- og din brugers adfærd er en vigtig opgave fra starten af hvert samarbejde.

For selvom algoritmen indeholder de faktorer som den nu engang gør, så kan optimeringen af de faktorer variere utrolig bredt, og hvad der virker for en webshop der handler sko, virker nødvendigvis ikke for et site der tilbyder konsulentydelser.

Strategien skal være på plads

Derfor vil vi som SEO bureau, altid starte med at lave de indledende analyser baseret på dit site, dine konkurrenter, din branche og din målgruppe. Og her vil dine input som virksomhedsejer, marketingansvarlig eller noget tredje, være af højeste relevans for at lægge den endelige SEO strategi.

Sådan arbejder vi med SEO

Vælg de rette taktikker

Næste step, er at definere den taktik der skal følges for at opnå øget autoritet og troværdighed overfor Google. Som SEO bureau har vi nemlig bred erfaring med, og indgående kendskab til, hvilke taktikker der virker mere effektivt i nogle brancher frem for andre.

I én branche vil den rette mængde tekstindhold for eksempel have en stor betydning, mens der i en anden kan være tillægs faktorer såsom EAT der kan have stor effekt på sundhed og økonomi virksomheder.
Det er især her et SEO bureau giver stor værdi. For et SEO bureau vil have erfaring og kendskab til hvilke områder af sitet- og hvilke faktorer der løbende skal optimeres.

Vedvarende analyse og optimering

Når fundamentet er lagt med onpage SEO og sitet indekseres korrekt, vil et skarpt øje på konkurrerende sites være en stor prioritet. For uanset hvor hurtigt, brugervenligt, informerende og indbydende man føler ens eget site er, så er der som regel en række konkurrerende sites/virksomheder der stadig er mere relevante i Google’s øjne.

Her vil vi som SEO bureau analysere hvilke faktorer dine konkurrenter vinder på, og kombineret med kendskabet til målgruppen og branchen definere hvilke søgeord der skal optimeres mod. Det er også i det vedvarende analysearbejde, at der findes lavthængende frugter inden for søgeord som konkurrenterne ikke gør en indsats for at hente rankings på.

Denne del vi lige har berørt, er her hvor et SEO bureau er en virkelig god investering. Både da dit site konstant er konkurrencedygtigt i søgeresultaterne og i dit indhold – og du har en specialist med fingeren på pulsen, der proaktivt kan ruste dig mod de algoritme ændringer eller tilføjelser der måtte opstå inden for SEO.

SEO Bureau

Mød vores SEO specialister

ASENTO’s SEO specialister kan varetage alle førnævnte roller. Udover at have samme dybdegående forståelse for Google’s algoritme, så har vores specialister forskellige ekstra kompetence sæt, som gør at vi udover den nørdede SEO del – også kan udføre mere web baserede opgaver og problemløsninger.

Læs om ASENTO’s SEO specialister, og få mere at vide om nogle af de ekstra kompetence sæt som de besidder.

Benjamin Speedtsberg

Benjamin er vores Head of SEO. Han har skabt resultater for vores SEO kunder lige så længe ASENTO har eksisteret, og undervejs har han arbejdet med en bred vifte af forskellige brancher, virksomhedstyper og website setups.

Benjamin’s brede erfaring og kompetence sæt i digital marketing og særdeleshed SEO, kommer også til udtryk flere gange om året, hvor han underviser selvstændige, marketing ansvarlige mm. hos IBC kurser. Benjamin har en god sans for at formidle komplekse elementer, så det giver mening for hans publikum. Senest har han udgivet den første og eneste danske e-bog om Google Tag manager, et vigtigt men omfangsrigt værktøj i digital marketing til afmåling af blandt andet KPI’er.

Som nævnt har Benjamin arbejdet med SEO i mange forskellige brancher. Det er alt fra den selvstændige der ønsker at bliver mere synlig lokalt, det store sko brand der skulle sætte sig på søgeord med højeste volumen i branchen og ikke mindste den landsdækkende kloakservice virksomhed, som både skal være synlig lokalt i Danmarks storbyer – men også indtage branchens vigtigste søgeord. Sidstnævnte kan du læse mere om her.

seo-benjamin

Quoc Phu Le

Udover at være en skarp og dygtig SEO specialist, så er Quoc også ASENTO’s webudviklings troldmand. Quoc har en baggrund i web udvikling, og har en lang række imponerende web projekter i bagagen. De kompetencer og erfaringer som Quoc har fra sin web baggrund kombineret med passion og stærke kompetencer for SEO, gør at du som kunde altid kan føle dig tryg i selv de mest kringlede problemer på websitet eller i dit SEO setup.

Quoc har hentet topplaceringer for virksomheder der varierer i både størrelse og branche, og han har blandt andet være medvirkende til at skabe vækst af en startup, der over 3 år har ekspanderet deres forretning til foreløbigt 4 udenlandske markeder.

Quoc’s kompetencer i især webudvikling, gør at alle vores kunder både kan få løst de kringlede opgaver der vedrører kodning, opsætning af betalingssystemer, tracking og styling i alle de store systemer såsom WordPress, Shopify og Magento.

UX (user experience) er derfor også et emne Quoc har store kompetencer i, hvilket har en stor betydning for især SEO. Især med 2021’s anslåede største algoritme ændring “core web vitals”, som forventes at indgå som ranking faktor. Quoc har allerede delt viden om dette emne, hvilket du kan læse lige her.

Ligesom Benjamin, så har Quoc en bred erfaring med forskellige SEO projekter. Det betyder at uanset branche, hvilke konkurrenter der skal overhales og hvilket website setup der bruges – så kan Quoc identificere de elementer som har størst betydning for din virksomhed, og eksekvere på samtlige punkter af SEO strategien.

SEO Quoc

Morten Andersen

Morten har en baggrund i marketing & salg og gennem sin tid hos ASENTO er denne viden blevet kombineret med bred SEO erfaring i flere forskellige CMS og brancher. Ligesom sine kolleger går Morten analytisk til værks når der skal hentes rankings for ASENTO’s kunder, og definerer de konkrete handlingsplaner der skal følges for at opnå organisk vækst i den specifikke branche.

Morten har ligesom sine SEO kolleger, arbejdet med en bred vifte forskellige virksomhedstyper i både b2b og b2c. Han har blandt andet været medvirkende til at skabe vækst for en startup, der over de sidste 4 år er gået fra 1-2 ordrer om dagen til over 2000 om måneden. En case som i forbindelse med øget omsætning også har medført et større website, og dermed løbende nye udfordringer med både søgeord og organiske konkurrenter. Den case kan du læse mere om her.

Morten har en god sans for formidling og det kommer blandt andet til udtryk når Morten er ude og holde oplæg for nye unge studerende på IBA.

Dette kommer også til udtryk i samarbejdet med kunderne. Uanset branche og størrelse – så lægges der vægt på den rette formidling, i kommunikationen med kunden – men også for websitet og de søgende på Google.

Uden for SEO, arbejder Morten med et sideprojekt i Affiliate marketing, hvor der er rigtig mange synergier mellem de to verdener, som skaber en bred forståelse for hvordan flere marketing kanaler kan spille sammen.

SEO Morten

SEO Teamet

Som opsummering på ovenstående beskrivelser af vores SEO team, så får du i et samarbejde med ASENTO, SEO specialister der:

  • Kan arbejde i ethvert website setup
  • Tager udgangspunkt i DIN virksomhed og den specifikke branche
  • Er konstant opdateret med algoritmen
  • Har kompetencer for både web, design, tracking og digital PR
  • Har forståelse for synergierne mellem andre marketing kanaler
  • Derfor bør du alliere dig med et SEO bureau

SEO bør være en del af dit marketing setup, uanset om det er en lille indsats eller en helhjertet. For udover at blive mere synlig, opnå øge trafik og omsætning via en organisk kanal, så SEO skaber nemlig oftest en god synergi mellem andre marketing kanaler såsom Facebook og Google ads.

For Google Ads arbejdet, kan en god SEO indsats blandt andet betyde en høj Quality score, og du har aktivt øjne på de landingssider som de betalte annoncer leder ind til. Derudover, vil øget trafik gennem den organiske kanal, hjælpe dig med bedre at definere dine målgrupper og nå ud til flere mennesker, som kan benyttes i dit remarketing flow.

Sidstnævnte gør sig også gældende for de sociale kanaler, hvor den øgede trafik giver mere data på målgrupper, som kan benyttes i retargeting.

Snapchat annoncering

SEO Cases

SEO

Head of SEO & Partner

Vil du kontaktes?

Tusind tak for din mail, vi vender tilbage til dig snarest!