SEO BUREAU

Her kan du læse mere om ASENTO som SEO bureau, vores SEO specialister og hvordan vi arbejder med søgemaskineoptimering.

Morten Andersen - SEO
SAMARBEJDET MED ET

SEO BUREAU

Sådan arbejder vi med SEO

Hos ASENTO tager vi altid udgangspunkt i dit site/din virksomhed og den branche du befinder dig i. Der er ikke en universel SEO løsning på tværs af brancher og virksomhedstyper, så at definere hvilke søgetermer der passer til både dit sites indhold- og din brugers adfærd er en vigtig opgave fra starten af hvert samarbejde.

For selvom algoritmen indeholder de faktorer som den nu engang gør, så kan optimeringen af de faktorer variere utrolig bredt, og hvad der virker for en webshop der handler sko, virker nødvendigvis ikke for et site der tilbyder konsulentydelser.

On-page optimering

Derfor vil vi som SEO bureau, altid starte med at lave de indledende analyser baseret på dit site, dine konkurrenter, din branche og din målgruppe. Og her vil dine input som virksomhedsejer, marketingansvarlig eller noget tredje, være af højeste relevans for at lægge den endelige SEO strategi.

Vælg de rette taktikker

Næste step, er at definere den taktik der skal følges for at opnå øget autoritet og troværdighed overfor Google. Som SEO bureau har vi nemlig bred erfaring med, og indgående kendskab til, hvilke taktikker der virker mere effektivt i nogle brancher frem for andre.

I én branche vil den rette mængde tekstindhold for eksempel have en stor betydning, mens der i en anden kan være tillægs faktorer såsom EAT der kan have stor effekt på sundhed og økonomi virksomheder.
Det er især her et SEO bureau giver stor værdi. For et SEO bureau vil have erfaring og kendskab til hvilke områder af sitet- og hvilke faktorer der løbende skal optimeres.

Vedvarende analyse og optimering

Når fundamentet er lagt med onpage SEO og sitet indekseres korrekt, vil et skarpt øje på konkurrerende sites være en stor prioritet. For uanset hvor hurtigt, brugervenligt, informerende og indbydende man føler ens eget site er, så er der som regel en række konkurrerende sites/virksomheder der stadig er mere relevante i Google’s øjne.

Her vil vi som SEO bureau analysere hvilke faktorer dine konkurrenter vinder på, og kombineret med kendskabet til målgruppen og branchen definere hvilke søgeord der skal optimeres mod. Det er også i det vedvarende analysearbejde, at der findes lavthængende frugter inden for søgeord som konkurrenterne ikke gør en indsats for at hente rankings på.

Denne del vi lige har berørt, er her hvor et SEO bureau er en virkelig god investering. Både da dit site konstant er konkurrencedygtigt i søgeresultaterne og i dit indhold – og du har en specialist med fingeren på pulsen, der proaktivt kan ruste dig mod de algoritme ændringer eller tilføjelser der måtte opstå inden for SEO.

  • Tryk på en service, for at læse mere

SAMARBEJDET MED ET SEO BUREAU

Først og fremmest, så kan et samarbejde med et SEO bureau foregå på forskellige niveauer. SEO bureauet kan varetage ansvaret for:

  • Enkelte onpage eller offpage opgaver
  • Hele SEO indsatsen
  • Sparring/rådgivning

Hos ASENTO har vi erfaring med alle 3 former for samarbejde, som ses i punkterne herover.

Et samarbejde omhandlende enkelte specifikke opgaver, kan være relevant for virksomheder der enten har et begrænset budget som iværksætter eller mindre virksomhed, eller hvis virksomheden internt kan varetage en stor del af den samlede SEO indsats.

Et eksempel på denne løsning, er hvis virksomheden har styr på både det tekniske, indholdet og konverteringsoptimeringen – men ikke har midler til eksempelvis linkbuilding.

SAMARBEJDET MED ET SEO BUREAU

I et samarbejde hvor ASENTO står for hele SEO indsatsen, varetager en af bureauets SEO eksperter det fulde ansvar for analyser, handlingsplaner og praktisk udførelse. SEO konsulenten vil altså stå for det samlede setup, hvor der i samarbejde med virksomheden er defineret en SEO strategi.

Denne løsning giver virksomheden frihed til at fokusere på driften og udviklingen, og man har professionelle øjne på enhver faktor der påvirker sitet, samtidigt med at der proaktivt tages hensyn til algoritme ændringer eller tilføjelser.

SEO sparring eller rådgivning er for dig der har styr på det tekniske, din målgruppe, relevante søgeord for din virksomhed, og generelt søgemaskineoptimering. Her fungerer ASENTO udelukkende som sparringspartner eller rådgiver, der ud fra analyser, vurderer hvilke tiltag der er behov for, hvilke ændringer der kan skabe en forskel – samt hvad man skal være opmærksom på både på den korte og den lange bane.

Dette samarbejde kan være for de virksomhedsejere eller marketingansvarlige der har mistet overblikket i SEO arbejdet, eller som kæmper med at opnå de vigtige rankings trods en intensiv indsats.

MØD VORES SEO SPECIALISTER

ASENTO’s SEO specialister kan varetage alle førnævnte roller. Udover at have samme dybdegående forståelse for Google’s algoritme, så har vores specialister forskellige ekstra kompetence sæt, som gør at vi udover den nørdede SEO del – også kan udføre mere web baserede opgaver og problemløsninger.

Læs om ASENTO’s SEO specialister, og få mere at vide om nogle af de ekstra kompetence sæt som de besidder.

SEO TEAMET

Som opsummering på ovenstående beskrivelser af vores SEO team, så får du i et samarbejde med ASENTO, SEO specialister der:

  • Kan arbejde i ethvert website setup
  • Tager udgangspunkt i DIN virksomhed og den specifikke branche
  • Er konstant opdateret med algoritmen
  • Har kompetencer for både web, design, tracking og digital PR
  • Har forståelse for synergierne mellem andre marketing kanaler

Derfor bør du alliere dig med et SEO bureau

SEO bør være en del af dit marketing setup, uanset om det er en lille indsats eller en helhjertet. For udover at blive mere synlig, opnå øge trafik og omsætning via en organisk kanal, så SEO skaber nemlig oftest en god synergi mellem andre marketing kanaler såsom Facebook og Google ads.

For Google Ads arbejdet, kan en god SEO indsats blandt andet betyde en høj Quality score, og du har aktivt øjne på de landingssider som de betalte annoncer leder ind til. Derudover, vil øget trafik gennem den organiske kanal, hjælpe dig med bedre at definere dine målgrupper og nå ud til flere mennesker, som kan benyttes i dit remarketing flow.

Sidstnævnte gør sig også gældende for de sociale kanaler, hvor den øgede trafik giver mere data på målgrupper, som kan benyttes i retargeting.

Vores SEO specialister har udarbejdet en dybdegående guide til SEO, som du kan læse lige her asento.dk/seo-guide

Cookie-indstillinger