Tilbage til alle cases

Google Ads, SEO

Leif M Jensen

I 1942 køber grundlæggeren Leif M Jensen sin første lastbil for 10.000 kr. – en Chevrolet årgang 1932. Dette var startskuddet for kloakfirma Leif M Jensen der i dag er blandt landets største inden for kloak- og industriservice. Dertil lægges over 100 ansatte samt 8 lokalt forankrede afdelinger over hele landet.

Flere brugere

+84%

Flere henvendelser

+238 %

Stigninger i placeringer

+4900

Flere henvendelser via GMB

+583%

Leif M Jensen forside

Digital indsats bliver et bærende element i virksomheden

I 2016 beslutter LMJ sig for at arbejde mere med digital marketing for at følge med udviklingen på markedet. I den forbindelse kom vi i dialog.

Målsætning: Mere digital synlighed med henblik på lead generering

Ønsket var at prioritere den bedste langsigtede løsning med fokus på at øge synligheden i lokalområderne. Derfor anbefalede vi et samarbejdet med et fokus på Lokal SEO.

En del af strategien her har været at bruge Leif M Jensen’s tilstedeværelse fordelt over hele landet til at samle den lokale efterspørgsel op – dette er gjort med unikke landingssider til hver afdeling suppleret med en Google My Business (GMB) profil der vises i Google’s søgeresultat og Google Maps. Denne strategi står i dag for en stor del af henvendelserne som LMJ modtager på daglig basis.

Kort efter samarbejdet startede, tilføjede vi Google Ads som kanal til mixet, da vi kunne se et behov for at være mere agile i vores setup. Google Ads bliver i dag brugt til Search Ads, hvor vi kan gribe de henvendelser der ofte er mere akutte med en relevant annonce, samtidig med at vi bruger Display Ads til at sikre vi bliver holdt top of mind hos nye potentielle kunder og løbende påvirker de der kender til os i forvejen.

Det langvarige samarbejde mellem Leif M Jensen og ASENTO giver os en lang række fordele i dagligdagen, da kommunikation og forståelsen for hinandens virksomheder kun bliver stærkere med tiden.

Leif M Jensen - Første lastbil 1942
TV inspektion

Hvad har det betydet for Leif M Jensen?

Leif M Jensen rykker fortsat i højere grad mod digitale løsninger og inbound henvendelser står i dag for en stor del af deres kundehenvendelser. Dertil kan en ny ydelse eller øget fokus på specifikke ydelser hurtigt implementeres, hvor LMJ efter en kort periode for det meste kan mærke at efterspørgslen stiger netop her.

 

LMJ

Relaterede cases

Benjamin Speedtsberg, ASENTO

Partner & Head of SEO

Vil du kontaktes?

Tusind tak for din mail, vi vender tilbage til dig snarest!

Ved at klikke "kontakt mig" accepterer du vores privatlivspolitik.