CASE
Hanegal
ØKOLOGISK VÆKST PÅ SOCIALE MEDIER
“Det sluttede godt sidst, og det har startet godt, og det har fortsat med at være godt” fortæller Marketingchef ved Future Food A/S, Thomas Duholm Marcher, om samarbejdet med ASENTO om Hanegal A/S‘ digitale marketingindsats. Vores samarbejde med Thomas og Hanegal A/S startede nemlig i første omgang tilbage i 2021, hvor ASENTO eksekverede en tidsbegrænset kampagne på vegne af Hanegal.
Tilbage i januar 2023 indgik Hanegal og ASENTO et fast samarbejde om Hanegals tilstedeværelse på sociale medier.
“MAN KAN TYDELIGT SE, AT VORES TILSTEDEVÆRELSE PÅ DIGITALE MEDIER HAR FÅET ET LØFT, EFTER VI ER KOMMET TILBAGE TIL ASENTO”
THOMAS DUHOLM MARCHER, MARKETINGCHEF VED FUTURE FOOD
HVEM ER HANEGAL A/S?
Hanegal A/S er en dansk virksomhed under hovedorganisationen, Future Food A/S, som siden 1980 har arbejdet for sunde fødevarer, dyrevelfærd og et bedre miljø. Med en stærk tro på økologi, bæredygtighed og sundhed, har Hanegal A/S etableret sig som en pålidelig leverandør af kvalitetsfødevarer til den bevidste forbruger. Hanegal A/S mener det skal være nemt at vælge alternativer til kød, hvorfor de i 2015 begyndte at producere plantebaserede udgaver af deres klassiske produkter som postejer og færdigretter. Siden har de skruet op for deres plantebaserede ambitioner, og målet for 2030 er at 85% af deres produktion skal være plantebaseret.
Hanegal A/S indledte samarbejdet med henblik på at øge reach, eksponeringsgraden og kendskabsgraden til brandet og dets produkter.
SAMARBEJDET UNDER LUP
UDFORDRINGEN
Hanegal A/S stod inden samarbejdets begyndelse overfor udfordringen at skærpe kendskabsgraden til brandet gennem digitale medier. Hanegal havde dog ikke ressourcerne og kompetencerne in-house til at varetage effektiv markedsføring på digitale kanaler. De havde brug for en strategisk partner, der samtidig kunne hjælpe med at eksekvere strategien på de rigtige platforme.
ASENTOS ROLLE I SAMARBEJDET
ASENTOs rolle i samarbejdet fokuserer på at hjælpe Hanegal A/S med at styre deres digitale kanaler. I forhold til Hanegals målsætninger, da vi indledte samarbejdet, så består vores eksekverering af Hanegals marketingstrategi af aktivitet på Metas kanaler. Dog har Hanegal A/S senest udvidet deres tilstedeværelse til også at inkludere TikTok.
Derudover består vores rolle i løbende at rådgive og sparre på, hvilke platforme, Hanegal A/S kan få maksimal værdi ud af – og i den sammenhænge, hvordan de skal være tilstede på de pågældende medier.
“Det er så befriende, at man kan være uenig, men også at der bliver skubbet til en fra bureauets side, så det ikke altid er kunden, der har ret. Men at man tør at skubbe retur” Thomas Duholm Marcher, Marketingchef hos Future Food A/S.
RESULTATERNE
Hanegal A/S har ingen kurv, som vi kan måle effekt direkte ud fra. Derfor har meget af evalueringen på kampagnerne taget afsæt i Hanegals kontinuerlige brandtracking. Gennem løbende brandtracking evalueringer over vores samarbejdes forløb, har vi kunnet konkludere, at Hanegals tilstedeværelse på sociale medier har fået et løft og har en positiv effekt på kendskabsgraden siden samarbejdets begyndelse.
“JEG HAR HAFT MULIGHED FOR AT PRÆSENTERE VÆLDIG, VÆLDIG FINE TAL PÅ, HVOR LANGT VI KOMMER UD FOR DE PENGE, VI INVESTERER. SÅ DER HAR VÆRET HØJ VÆRDI AF SAMARBEJDET”
SE NÆSTE CASE
“Vi har fået en partner inden for markedsføring, som har kunne løfte noget, vi ikke har kunne løfte selv”
KONTAKT OS
SKAL VI TAGE DIN DIGITALE STRATEGI TIL DET NÆSTE NIVEAU?
Hos ASENTO brænder vi for at skabe resultater for vores kunder. Er du klar til at tage din digitale marketing til det næste niveau? Så er vi klar til at gå det ekstra skridt for at få det til at lykkes.