CASE
ROSSEN RECYCLING COMPANY
SAMARBEJDE MEDFØRTE
GAZELLE-PRIS
“Vi kan snakke åbent med hinanden. Der bliver taget højde for vores ønsker” fortæller adm. direktør for Rossen Recycling, Jesper Schultz Rossen, om samarbejdet mellem virksomheden og ASENTO. Et samarbejde der bl.a. har resulteret i Børsens Gazelle-pris i 2022 for virksomheden.
“HVIS JEG SKULLE FINDE DEM, SOM VAR BEDST TIL SØGEMASKINEOPTIMERING, SÅ SKULLE JEG JO GOOGLE ‘SØGEMASKINEOPTIMERING’ OG FINDE DEM, SOM LÅ ØVERST. DER FANDT JEG SÅ ASENTO”
JESPER SCHULTZ ROSSEN, ADM. DIREKTØR, ROSSEN RECYCLING COMPANY
HVEM ER ROSSEN RECYCLING COMPANY?
Rossen Recycling er en miljøbevidst dansk familievirksomhed med rødder i Hedensted, som bearbejder og håndterer metalskrot, hvorefter metallet bliver smeltet om på et smelteværk.
Virksomheden har fokus på effektivitet fra kunde til smelteværket, hvilket gør Rossen Recycling yderst konkurrencedygtige på markedet.
Rossen Recycling indledte samarbejdet ud fra ønsket om at opnå en højere organisk placering på Google.
SAMARBEJDET UNDER LUP
UDFORDRINGEN
For Rossen Recycling lå udfordringen i at forbedre virksomhedens synlighed i Googles søgeresultater. Og for at finde de bedst kvalificerede til at klare den opgave, gav adm. direktør i Rossen Recycling, Jesper Schultz Rossen, sig til at google ‘søgemaskineoptimering’ med det standpunkt, at dem, der rangerede øverst, måtte være dem, han skulle have fat i for at hjælpe hans virksomhed. På den måde endte Rossen Recycling hos ASENTO.
ASENTOS ROLLE I SAMARBEJDET
Samarbejdet mellem Rossen Recycling og ASENTO har kørt i knap tre år med særligt fokus på SEO og Google Ads, og en målsætning om at have en fremtræden position i søgeresultaterne. Noget der i den grad kan siges at være lykkedes.
RESULTATERNE
Som et resultat af samarbejdet har Rossen Recycling kunne mærke en stigning af henvendelser, der relaterer sig til deres hjemmeside, end det var tilfældet tidligere. Faktisk har der været en stigning i hele 50% nye brugere siden samarbejdets begyndelse.
Den præcise effekt det har haft for Rossen Recycling er dog svær at måle på, da mange forskellige faktorer spiller ind, men vigtigst er at Rossen Recycling ligger bedre og er mere synlig på Google end tidligere, for det er den måde, de fleste kunder finder frem til virksomheden, understreger adm. direktør i Rossen Recycling, Jesper Schultz Rossen.
“JEG KAN MÆRKE, VI FÅR FLERE HENVENDELSER IGENNEM HJEMMESIDEN, END VI GJORDE FØR. VI HAR HAFT EN STIGNING PÅ 50% I NYE BRUGERE”
SE NÆSTE CASE
“Vi har fået en partner inden for markedsføring, som har kunne løfte noget, vi ikke har kunne løfte selv”
KONTAKT OS
SKAL VI TAGE DIN DIGITALE STRATEGI TIL DET NÆSTE NIVEAU?
Hos ASENTO brænder vi for at skabe resultater for vores kunder. Er du klar til at tage din digitale marketing til det næste niveau? Så er vi klar til at gå det ekstra skridt for at få det til at lykkes.