CASE

Egernsund Wienerberger

BRAND-STADFÆSTNING GENNEM EFFEKTIV DIGITAL TILSTEDEVÆRELSE

Da Egernsund Wienerberger og Managing Director i Danmark, Line Helmark, tilbage i 2021 indledte samarbejdet med ASENTO, var det med henblik på at finde et bureau med marketing-fingeren på pulsen, som kunne løfte et merge mellem to brands.

Og siden samarbejdets begyndelse for 3 år siden, har det udviklet sig til at indbefatte flere brands og udbredelse af Egernsund Wienerbergers digitale tilstedeværelse på flere forskellige platforme.

“ASENTO ER EN MEDARBEJDER I MARKETINGAFDELINGEN, SOM SIDDER EKSTERNT – EN KOLLEGA”

Line Helmark, Managing Director i Egernsund Wienerberger

OM EGERNSUND WIENERBERGER

Egernsund Wienerberger er førende mursten- og tagstens producent på det danske marked. Egernsund Wienerberger er en del af Wienerberger gruppen, som er en østrigsk koncern med 19.000 medarbejdere. I Danmark tæller Egernsund Wienerberger lige godt 400 medarbejdere.

Da ASENTO og Egernsund Wienerberger indledte samarbejdet, stod vi sammen overfor en udfordring: at forene deres brand med Wienerberger, en af Europas største producenter af mursten og keramikprodukter. Denne fusion krævede ikke kun en forenelse af to brandidentiteter, men også en opskalering af koncernens digitale tilstedeværelse for at sikre en sammenhængende og stærk brandoplevelse for Egernsund Wienerbergers kunder.

ASENTOS ROLLE I SAMARBEJDET

“Vi har arbejdet sammen med ASENTO i næsten tre år, og de startede samtidig med at jeg også startede i virksomheden. Så man kan sige, at ASENTO har været med på den rejse, vi søsatte dengang og været en del af, hvor vi er i dag med vores brand.” Managing Director i Egernsund Wienerberger, Line Helmark.

Vores rolle i rejsen for Egernsund Wienerberger har været med primært fokus på varetagelse af alt digital annoncering. Vi har både varetaget Egernsund Wienerbergers always-on indsats og de mere tidsbegrænsede og kortvarige kampagner. Så samarbejdet bygger på et samspil, hvor vi sammen sparrer omkring; Hvad er det Egernsund Wienerberger gerne vil opnå? Hvad er det for nogle KPI’er, vi sætter? Hvor er det de skal hen? Og så står ASENTO selvfølgelig også for at eksekvere på baggrund heraf.

For Egernsund Wienerberger har det været altafgørende i samarbejdet at få en sparringspartner som ASENTO, fordi det ligger dybt forankret i vores professionelle mentalitet og tilgang til vores arbejde at give modspild og udfordre status quo med den marketingviden, vi besidder. Særligt fordi Egernsund Wienerberger har sin digitale tilstedeværelse på så bred en palette af digitale kanaler.

ANNONCERING PÅ TVÆRS AF SKANDINAVISKE LANDEGRÆNSER

ASENTO eksekverer digital annoncering for Egernsund Wienerberger på hele det skandinaviske marked, så det vil sige ikke kun i Danmark, men også i Sverige og Norge. I Egernsund Wienerberger er marketing nemlig centraliseret og i Danmark er de en del af den skandinaviske organisation og det betyder også at de laver marketing herfra i hele Skandinavien.

DIGITAL TILSTEDEVÆRELSE PÅ UVENTEDE KANALER

Egernsund Wienerberger har digital tilstedeværelse på flere forskellige platforme – ja, mere eller mindre alle platforme. Deres digitale tilstedeværelse gør sig gældende på blandt andet Meta, Pinterest, LinkedIn og Google organisk og betalt.

Selvom Egernsund Wienerberger primært har haft fokus på at opbygge deres digitale tilstedeværelse på LinkedIn – en platform kendt for sine B2B styrker og professionelle indhold – har Egernsund Wienerberger været åbne over for at udforske nye digitale horisonter for at få mest mulig værdi ud af deres investerede marketingkroner. Mens mange B2B-brands traditionelt set fokuserer på konventionelle kanaler som LinkedIn og industrielle platforme, har Egernsund Wienerberger været ivrige efter at brede deres digitale tilstedeværelse ud på platforme, der normalt ikke er det førstevalg for brands i byggebranchen.

Eksempelvis har ASENTO arbejdet sammen med Egernsund Wienerberger på at etablere en stærk tilstedeværelse overfor deres kernemålgruppe, arkitekter, på Pinterest. Selvom Pinterest traditionelt er blevet anset som en platform primært for forbrugerfokuserede brands, har Egernsund Wienerberger set potentialet i at bruge platformen til at inspirere arkitekter, bygherrer og entreprenører med visuelt tiltalende billeder af deres produkter, samt innovative og inspirerende byggedesigns. Egernsund Wienerbergers åbenhed og vilje til at tænke ud af boksen og være agile i forhold til ASENTOs faglige inputs har bidraget til at styrke deres brand og nå en bredere målgruppe på tværs af forskellige digitale kanaler.

RESULTATERNE TALER FOR SIG SELV

Egernsund Wienerberger har gennem de seneste tre års samarbejde med ASENTO først og fremmest oplevet at få en betydeligt større digital tilstedeværelse. Marketingsamarbejdet har for dem været en stor del af den udvikling, Egernsund Wienerberger brandet har været på og det kan ifølge Line Helmark tydeligt ses i blandt andet brandanalyser. I brandanalyserne står det klart, at Egernsund Wienerberger brandet står markant stærkere end det gjorde for 3 år siden.

“NOGET AF DET, VI ER RIGTIGT GLADE FOR, ER DEN SPARRING VI FÅR PÅ KAMPAGNER I FORHOLD TIL, HVAD VI SKAL SATSE PÅ OG HVAD DET ER, VI KAN ÆNDRE PÅ. VI HAR ET ENORMT TÆT SAMARBEJDE.”

LINE HELMARK

Managing Director i Egernsund Wienerberger

SE NÆSTE CASE

Scandimate

“Det fede ved ASENTO – udover det gode serviceniveau – er, AT det en one-stop-shop, hvor man får det hele ét sted”

KONTAKT OS

SKAL VI TAGE DIN DIGITALE STRATEGI TIL DET NÆSTE NIVEAU?

Hos ASENTO brænder vi for at skabe resultater for vores kunder. Er du klar til at tage din digitale marketing til det næste niveau? Så er vi klar til at gå det ekstra skridt for at få det til at lykkes.

Marcus Møberg - ASENTO
Cookie settings