CASE

FLAKFORTET

ET SUCCESFULDT MARKETINGSAMARBEJDE OM ØEN I ØRESUND

Flakfortet er et historisk fort på en ø, som ligger midt i Øresund. I dag tilbyder Flakfortet et væld af forskellige aktiviteter og oplevelser for både private grupper og virksomheder, i omgivelser præget af smuk natur og betagende historie.

Flakfortet indledte deres marketing samarbejde med ASENTO med henblik på at finde en bureaupartner, der kunne eksekvere deres marketingindsats på udvalgte digitale kanaler.

“Den værdi, det har givet, at ASENTO varetager vores markedsføringsstrategi på Facebook og Instagram, er, at vi har kunne koncentrere os om det, vi er bedst til”

Claus Nimgaard, Aktivitetsansvarlig, Flakfortet

OM FLAKFORTET

Flakfortet er – udover at være et fascinerende og historisk sted – et populært udflugtsmål for både virksomheder og private, som ønsker en unik ramme for møder, events eller teambuilding-aktiviteter. Her kan man nyde alt fra private fester og firmaarrangementer til konferencer. Alt sammen med en spektakulær udsigt over havet og byen.

Med et væld af aktiviteter, herunder havkajak, fiskeri, vandreture og gode spisemuligheder, er Flakfortet også et fantastisk sted for dem, som søger eventyr og afslapning væk fra storbyens travlhed. Fortet byder på hyggelige rammer med både overnatningsmuligheder og gastronomiske oplevelser i øens restaurant.

SAMARBEJDET UNDER LUP

Flakfortets valg af ASENTO som fremtidig bureaupartner kom blandt andet på baggrund af, at Flakfortet havde brug for en digital partner til at varetage deres tilstedeværelse på sociale medier for at hjælpe med at øge besøgstallet på øen efter et par hårde sæsoner i kølvandet på corona.

ASENTOS ROLLE I SAMARBEJDET

Udfordringen for Flakfortet har særligt været at komme ovenpå igen efter nogle svære sæsoner i forbindelse med corona. Som fort har stedet derudover også den unikke udfordring, at det er nemmere at drive og sælge som koncept til kunder i forårs- og sommersæsonen, men knap så let i den mørkere og koldere vintersæson. ASENTOs rolle indbefatter derfor primært varetagelsen af Flakfortets SoMe-kanaler for at udbrede kendskabet til stedet og dermed booste omsætningen over tid – sæson for sæson.

Et af de helt centrale punkter, som samarbejdet med ASENTO har betydet for Flakfortet, er muligheden for at fokusere på det, de er bedst til – at levere unikke oplevelser ud over det sædvanlige til deres kunder. ASENTOs marketingspecialister har derimod koncentreret sig om at eksekvere Flakfortets digitale strategi.

LAD RESULTATERNE TALE FOR SIG SELV

Allerede fra første sæson, hvor samarbejdet mellem Flakfortet og ASENTO begyndte, har det været Flakfortets indtryk, at det har skabt betydelige resultater.

For Flakfortet har samarbejdet betydet, at man fra dag ét har oplevet øget kendskab og interesse for stedet samt en voksende efterspørgsel efter det, Flakfortet tilbyder. I den første sæson af samarbejdet kunne Flakfortet endda se en stigning i omsætningen – noget, der ifølge Claus Nimgaard faktisk havde en betydelig effekt på den pågældende sæson efter et par hårde sæsoner under corona-krisen.

“VI KUNNE STORT SET FRA DAG 1 MÆRKE EN ØGET INTERESSE. DET VAR IKKE BARE EN RESPONS FRA VORES NÆRE RELATIONER, MEN OGSÅ EN ØGET EFTERSPØRGSEL PÅ VORES PRODUKTER”

CLAUS NIMGAARD

Aktivitetsansvarlig hos Flakfortet

SE NÆSTE CASE

“ASENTO er en medarbejder i marketingafdelingen, som sidder eksternt – en kollega.”

KONTAKT OS

SKAL VI TAGE DIN DIGITALE STRATEGI TIL DET NÆSTE NIVEAU?

Hos ASENTO brænder vi for at skabe resultater for vores kunder. Er du klar til at tage din digitale marketing til det næste niveau? Så er vi klar til at gå det ekstra skridt for at få det til at lykkes.

Cookie-indstillinger