CASE

Altombilen.dk

DE FØRSTE 12 MÅNEDER AF SAMARBEJDET RESULTEREDE I

Fra 35 til +11.000

I organisk trafik

Fra 1 til 138

Top 3 placeringer

Fra 3 til 570

Top 10 placeringer

Fra 83 til 1993

Total mængde rangerede søgeord

“VI MÅTTE DOBBELTTJEKKE, OM DET NU OGSÅ KUNNE VÆRE RIGTIGT”

LISE B. HJORT, KOMMUNIKATIONS- OG MARKETINGCHEF HOS DBI IT

DBI IT A/S som står bag altombilen.dk, har i over 20 år udviklet IT-systemer og leveret data, der hjælper både forhandlere, leasing- og forsikringsselskaber, myndigheder, importører og andre aktører i og omkring det danske køretøjsmarked.

Men da altombilen.dk, som er et website, der henvender sig til forbrugeren, hvor en lang række væsentlige oplysninger om et specifikt køretøj kan søges frem via stelnummer eller nummerplade, skulle lanceres tilbage i 2021, måtte DBI IT A/S række ud til en sparringspartner, som havde erfaring med at vinde markeder overfor B2C-segmentet. Og her faldt valget på os.

Vi så tidligt resultaterne og udbyttet af samarbejdet, for da altombilen.dk havde været lanceret i blot tre måneder, ramte websitet allerede +10.000 daglige besøgende fra organisk trafik.

KERNEFOKUS PÅ SØGEINTENTION OG BRUGERADFÆRD GØR ALTOMBILEN:DK MARKEDSLEDENDE

Da DBI IT A/S og ASENTO indledte samarbejdet om altombilen.dk, var målsætningen klar:

Samarbejdet skulle gøre altombilen.dk til et af Danmarks ledende medier i auto-branchen.

For at kunne indfri målsætningen indledte vi samarbejdet med at kortlægge og definere +30 Keyword Clusters og skabte landingssider ud fra hver klynge. Hver landingsside består af værdifuldt indhold og relevante relaterede søgeord, som er implementeret for at øge muligheden for at opnå Featured Snippets.

På content-siden har altombilen.dk implementeret et nummerpladeleksikon, som har været værdifuldt for adskillige brugere til at finde statistikker og informationer om deres køretøj.

Nogle af søgeordene var af høj sværhedsgrad, da markedet har nogle autoritative konkurrenter. Men gennem implementering af unikt indhold og optimering blev de største konkurrenter overgået.

MÅLSÆTNINGEN KRÆVER KONTINUERLIG UDVIKLING

For at bibeholde førertrøjen som et af Danmarks ledende medier i auto-branchen, så kræver det løbende optimering og innovation. Så samarbejdets udbytte fortsætter med at give værdi og udviklingen er fortsat stødt stigende:

Fra starten af samarbejdet og frem til januar 2024 har vi skabt følgende resultater for altombilen.dk:

  • Fra 35 til +20.000 organiske besøgende
  • En stigning i top 3 rankings på +30.700%
  • En stigning i top 10 rankings på +29.600%

DBI IT A/S & ASENTO er nomineret til en European Search Award

I kategorien ‘Best use of Search – Automotive’.

SE NÆSTE CASE

WoodUpp

“Det bedste ved at være kunde hos ASENTO er, at det er nogle virkeligt dygtige mennesker, der sidder og arbejder med ens kanaler. De er ikke kun teknisk dygtige, de har også leveret værdifuld sparring, der gør, at vi hele tiden har kunne tage vores virksomhed til det næste niveau”

KONTAKT OS

SKAL VI TAGE DIN DIGITALE STRATEGI TIL DET NÆSTE NIVEAU?

Hos ASENTO brænder vi for at skabe resultater for vores kunder. Er du klar til at tage din digitale marketing til det næste niveau? Så er vi klar til at gå det ekstra skridt for at få det til at lykkes.

Marcus Møberg - ASENTO
Cookie settings