CASE
Altombilen.dk
DE FØRSTE 12 MÅNEDER AF SAMARBEJDET RESULTEREDE I
Fra 35 til +11.000
I organisk trafik
Fra 1 til 138
Top 3 placeringer
Fra 3 til 570
Top 10 placeringer
Fra 83 til 1993
Total mængde rangerede søgeord
KERNEFOKUS PÅ ORGANISK TRAFIK GØR ALTOMBILEN.DK MARKEDSLEDENDE
“Der har været flere situationer igennem de to år, hvor vi har samarbejdet med ASENTO, hvor jeg er blevet overbevist om, at det er den helt rigtige partner” siger Kommunikations- og marketingchef hos DBI IT A/S, Lise B. Hjort, om samarbejdet mellem ASENTO og DBI IT.
“VI MÅTTE DOBBELTTJEKKE, OM DET NU OGSÅ KUNNE VÆRE RIGTIGT”
LISE B. HJORT, KOMMUNIKATIONS- OG MARKETINGCHEF HOS DBI IT
HVEM ER DBI IT A/S?
DBI IT A/S, som står bag altombilen.dk, har i over 20 år udviklet IT-systemer og leveret data, der hjælper både forhandlere, leasing- og forsikringsselskaber, myndigheder, importører og andre aktører i og omkring det danske køretøjsmarked.
Websitet altombilen.dk henvender sig til forbrugeren, hvor en lang række væsentlige oplysninger om et specifikt køretøj kan søges frem via stelnummer eller nummerplade.
SAMARBEJDET MELLEM DBI IT OG ASENTO
UDFORDRINGEN
Da websitet altombilen.dk skulle lanceres tilbage i 2021 stod de overfor en udfordring i forhold til at nå topplaceringer organisk på Google på alle søgeord i deres branche. Derfor måtte DBI IT A/S række ud til en sparringspartner, som havde erfaring med at vinde markeder overfor B2C-segmentet. Her faldt valget på ASENTO.
ASENTOS ROLLE I SAMARBEJDET
Da DBI IT A/S og ASENTO indledte samarbejdet om altombilen.dk var målsætningen, at samarbejdet skulle gøre altombilen.dk til et af Danmarks ledende medier i auto-branchen.
For at kunne indfri målsætningen indledtes samarbejdet med at udarbejde en SEO-strategi, ved at kortlægge og definere +30 Keyword Clusters og skabe landingssider ud fra hver klynge. Hver landingsside består af værdifuldt indhold og relevante relaterede søgeord, som er implementeret for at øge muligheden for at opnå Featured Snippets.
På content-siden har altombilen.dk implementeret et nummerpladeleksikon, som har været værdifuldt for adskillige brugere til at finde statistikker og informationer om deres køretøj.
Nogle af søgeordene var af høj sværhedsgrad, da markedet har nogle autoritative konkurrenter. Men gennem implementering af unikt indhold og optimering blev de største konkurrenter overgået.
RESULTATERNE
Resultaterne og udbyttet af samarbejdet mellem ASENTO og DBI IT A/S kunne ses tidligt i forløbet. Efter kun 3 måneder fra deres lancering ramte websitet altombilen.dk +10.000 daglige besøgende fra organisk trafik.
Målsætningen kræver dog en kontinuerlig udvikling, og for at bibeholde førertrøjen som et af Danmarks ledende medier i auto-branchen, så kræver det løbende optimering og innovation. Samarbejdets udbytte fortsætter derfor med at give værdi, og udviklingen er fortsat stødt stigende.
Fra starten af samarbejdet og frem til januar 2024 har ASENTO skabt følgende resultater for altombilen.dk:
- Fra 35 til +20.000 organiske besøgende
- En stigning i top 3 rankings på +30.700%
- En stigning i top 10 rankings på +29.600%
DBI IT A/S & ASENTO er nomineret til en European Search Award
I kategorien ‘Best use of Search – Automotive’.
SE NÆSTE CASE
“Jeg oplever med ASENTO en stor vilje og passion for at ville gå The Extra Mile sammen med os.”
KONTAKT OS
SKAL VI TAGE DIN DIGITALE STRATEGI TIL DET NÆSTE NIVEAU?
Hos ASENTO brænder vi for at skabe resultater for vores kunder. Er du klar til at tage din digitale marketing til det næste niveau? Så er vi klar til at gå det ekstra skridt for at få det til at lykkes.