CASE
NCH Denmark
RESULTAT AF VORES SAMARBEJDE
+4,7 mio
Eksponeringer
+250%
Flere følgere på Facebook
+50.000
Klik til website
+26.000
Visninger på Youtube
BRANDKENDSKAB OG KVINDE-COMMUNITY
“Kommunikationen med ASENTO har været super god, og det har ligesom været min betingelse fra starten af” understreger Charlotte Ringgaard fra Nordic Consumer Health Denmark om samarbejdet mellem virksomheden og ASENTO.
Nordic Consumer Health Denmark har i dag den største digitale tilstedeværelse af de lande de er repræsenteret i, hvilket bl.a. er en af årsagerne til at de, i fortsat højere grad, sigter mod digitale løsninger og e-commerce forhandlere som strategi for fremtiden.
“DET SOM DE [ASENTO] HAR VÆRET MED TIL AT LAVE PÅ DE SOCIALE MEDIER, ER JEG IKKE ET SEKUND I TVIVL OM, ER DET DER HAR GJORT, AT VI HAR LØFTET OS YDERLIGERE.”
CHARLOTTE RINGGAARD, NORDIC CONSUMER HEALTH DENMARK
HVEM ER NORDIC CONSUMER HEALTH DENMARK?
Nordic Consumer Health Denmark er en international virksomhed, der sælger kosttilskud og produkter med henblik på at gøre kvinders hverdag lidt bedre.
ASENTO indgik et samarbejde med NCH Danmark i starten af 2019 med en klar målsætning om at skabe kendskab til deres produkter blandt målgruppen for at understøtte forhandlernes salg.
SAMARBEJDET UNDER LUP
UDFORDRINGEN
Samarbejdet mellem NCH Denmark og ASENTO har som udgangspunkt haft fokus på udbredelse af brandkendskab, eftersom den danske filial stadig er ung på det danske marked. Specifikt har samarbejdet fokuseret på kosttilskud til kvinder i overgangsalderen og kvinder med urinvejsbetændelse – begge emner, der for mange kvinder er tabubelagt, hvorfor det har været vigtigt at træde varsomt i kommunikationen – og det har NCH haft brug for hjælp til at eksekvere.
OPRETTELSE AF KVINDE-COMMUNITY
I arbejdet med produkterne til kvinder i overgangsalderen, har ASENTO haft fokus på NCHs sociale medier som primærkanal og forsøgt at skabe et community med ekspertviden og sparring kvinderne imellem om emnet. Altsammen for at give kvinderne et frirum, som de kan tale indenfor. Til det har ASENTO bl.a. været med til at opbygge Facebook-gruppen “Det er bare en overgang”, som i dag består af over 500 kvinder, der deler åbent ud af store som små problemer i det lukkede forum.
ASENTO har fra start haft en strategi om ikke at pushe produkterne for aggressivt, når emnet er så følsomt for mange, men har i stedet fokuseret på en kommunikationsstrategi, hvor vidensdeling og italesættelse af hverdagsproblemer er i centrum. Det er gjort med stor succes ved at distribuere podcasten, “Det er bare en overgang”, med ambassadør og vært Line Baun Danielsen. Podcasten har fået god respons fra publikum, men også fra medierne, hvorfor Line Baun på baggrund af bl.a. podcasten i efteråret 2019 blev nomineret som Guldkvinde hos Femina i kategorien “Årets Tabubryder”.
STRATEGISK OG EKSEKVERENDE
I arbejdet med kampagnen har fokus derudover også været på at opbygge en solid Google Ads indsats, da vi kunne se at emnet hos kvinderne stadig var for tabubelagt til en åben dialog. På dette område søger målgruppen i højere grad efter løsninger selv, i stedet for at spørge i et åbent forum. Ved hjælp af Google Search har ASENTO derfor forsøgt at gribe de forespørgsler og søgninger kvinderne har direkte i Google. Derudover har fokus også i høj grad været på Display annoncering, hvor vi har brugt remarketing til at målrette tidligere besøgende med relevante budskaber suppleret med custom intent og in-market målgrupper, hvor vi har forsøgt at definere målgruppens adfærd på nettet.
RESULTATERNE
Den overordnede kommunikationsstrategi i kombination med den digitale strategi har både skabt interaktion og aktiveret målgruppen. Samtidig går salgstallene hos Nordic Consumer Healths forhandlere kun én vej – og det er op!
Nordic Consumer Health Denmark har i dag etableret sig med den stærkeste digitale tilstedeværelse af de lande, de er repræsenteret i. Gennem et tæt samarbejde udvikler NCH indsatsen i fortsat højere grad og sigter mod digitale løsninger og e-commerce forhandlere som primær kilde til den fremtidige vækst.
“JEG ER EKSTREMT OVERRASKET OVER, HVAD ASENTO HAR LEVERET PÅ ET HALVT ÅR. DET ER STORT SET, HVAD VI HAR LEVERET SELV PÅ to ÅR”
SE NÆSTE CASE
DIGITAL MARKEDSFØRING VAR IKKE-EKSISTERENDE FØR ASENTO “De digitale medier er der, hvor man søger i dag. Og der føler vi os rigtig fint repræsenteret i det arbejde, som ASENTO laver for os der” fortæller Frank Johansen, salgs- og markedsføringsansvarlig i Leif M Jensen, om ASENTOs marketingsindsats i virksomheden. Samarbejdet mellem LMJ og ASENTO startede i […]
KONTAKT OS
SKAL VI TAGE DIN DIGITALE STRATEGI TIL DET NÆSTE NIVEAU?
Hos ASENTO brænder vi for at skabe resultater for vores kunder. Er du klar til at tage din digitale marketing til det næste niveau? Så er vi klar til at gå det ekstra skridt for at få det til at lykkes.