



SoMe
Distortion havde inden samarbejdets start et succesfuldt koncept og en stor mængde data og viden omkring sin målgruppe. Men denne viden blev ikke blevet udnyttet optimalt, og man ønskede at bruge den til at øge salget af gadearmbånd til festivalen. ASENTO og DISTORTION indgik derfor et samarbejde forud for festivalen i 2019.
ASENTO udarbejdede en række social media kampagner med databaserede målgrupper. Kampagnerne blev en succes, og salget af solgte gadearmbånd steg med 20 % i forhold til året før.
Eksponeringer
2.5 mio
Solgte armbånd
+20%
Interaktioner
274k
Festival deltagere
300k
På baggrund af de erfaringer vi har gjort os i 2019 lancerer festivalen i 2021 en helt ny type armbånd – Distortion X, som ASENTO skal være med til at lave kampagner omkring.
ASENTO tager både den eksekverende del af arbejdet, og hjælper strategisk, så Distortion kan bruge deres in-house ressourcer på at producere content og lave organiske opslag på deres sociale profiler.
Vi har i forberedelserne op til festivalen haft en god løbende kommunikation omkring den overordnede strategi i helikopterperspektiv, men også haft fingrene helt nede i maskinrummet, hvor ASENTO konsulenterne har arbejdet hands-on med annoncer på diverse sociale medier.
Head of SoMe