Tilbage til alle cases

SoMe

Distortion

Distortion havde inden samarbejdets start et succesfuldt koncept og en stor mængde data og viden omkring sin målgruppe. Men denne viden blev ikke blevet udnyttet optimalt, og man ønskede at bruge den til at øge salget af gadearmbånd til festivalen. ASENTO og DISTORTION indgik derfor et samarbejde forud for festivalen i 2019.

ASENTO udarbejdede en række social media kampagner med databaserede målgrupper. Kampagnerne blev en succes, og salget af solgte gadearmbånd steg med 20 % i forhold til året før.

Eksponeringer

2.5 mio

Solgte armbånd

+20%

Interaktioner

274k

Festival deltagere

300k

distortion case

Sådan har samarbejdet også påvirket Distortion:

På baggrund af de erfaringer vi har gjort os i 2019 lancerer festivalen i 2021 en helt ny type armbånd – Distortion X, som ASENTO skal være med til at lave kampagner omkring.

ASENTO tager både den eksekverende del af arbejdet, og hjælper strategisk, så Distortion kan bruge deres in-house ressourcer på at producere content og lave organiske opslag på deres sociale profiler.

Distortion case
Distortion case
Distortion case
Distortion case

Strategisk og eksekverende på samme tid

Vi har i forberedelserne op til festivalen haft en god løbende kommunikation omkring den overordnede strategi i helikopterperspektiv, men også haft fingrene helt nede i maskinrummet, hvor ASENTO konsulenterne har arbejdet hands-on med annoncer på diverse sociale medier.

Distortion case
Distortion case
Distortion case

Hvad siger kunden?

Nis Sigurdsson

Distortion

"Vi har fået en partner inden for markedsføring som har kunne løfte noget - vi ikke har kunne løfte selv"

Louise Conradsen, ASENTO

Head of SoMe

Vil du kontaktes?

Tusind tak for din mail, vi vender tilbage til dig snarest!

Ved at klikke "kontakt mig" accepterer du vores privatlivspolitik.