CASE

DISTORTION

RESULTAT AF VORES SAMARBEJDE

+2.5 mio

Eksponeringer

+20%

Solgte armbånd

+275K

Interaktioner

+300K

Festival deltagere

MÅLRETNING AF ANNONCER TIL KØBENHAVNSK GADEFESTIVAL

“ASENTO har hjulpet med at målrette vores annoncer og finjustere vores kreative arbejde på annoncerne” siger Nis Sigurdsson fra Distortion Bookinggruppe om samarbejdet mellem ASENTO og den københavnske gadefestival DISTORTION.

Distortion festival ønskede at større antal solgte armbånd og indgik i den forbindelse et samarbejde med ASENTO forud for festivalen i 2019.

“SPARRINGEN MED ASENTO HAR FUNGERET UPÅKLAGELIGT, DER HAR VÆRET EN FED ENGAGEMENT OG EN LYST TIL AT FÅ VORES PRODUKT FREM”

NIS SIGURDSSON, DISTORTION BOOKINGGRUPPE

HVEM ER DISTORITION?

Distortion festival er en stor gadefest, der årligt afholdes over 5 dage i København. Festivalen har over 80.000 gæster, og det særlige ved netop Distortion er dens mobilitet, som gør at den hver dag, mens den står på finder sted i forskellige områder rundt i København.

SAMARBEJDET MELLEM ASENTO OG DISTORTION

UDFORDRINGEN

Distortion havde inden samarbejdets start i 2019 et succesfuldt koncept og en stor mængde data og viden om sin målgruppe. Men denne viden blev ikke blevet udnyttet optimalt, og man ønskede at bruge den til at øge salget af gadearmbånd til festivalen.

ASENTO og DISTORTION indgik på den baggrund et samarbejde med en målsætning om at forbedre annonceringen på Distortions sociale medier, og dermed øge antallet af solgte gadearmbånd.

STRATEGISK OG EKSEKVERENDE PÅ SAMME TID

Distortion har i forberedelserne op til festivalen haft en god løbende kommunikation omkring den overordnede strategi i helikopterperspektiv med ASENTO, men også haft fingrene helt nede i maskinrummet, hvor ASENTO-konsulenterne har arbejdet hands-on med annoncer på diverse sociale medier.

ASENTO udarbejdede en række social media kampagner med databaserede målgrupper. Kampagnerne blev en succes, og salget af solgte gadearmbånd steg med 20 % i forhold til året før.

Før samarbejdets begyndelse i 2018 blev der solgt 17.000 gadearmbånd, mens der i 2019 efter samarbejdets begyndelse blev solgt 22.000 gadearmbånd. På den måde understreger Nis Sigurdsson at Distortion med ASENTO har fundet en partner indenfor markedsføring, som har været i stand til at løfte noget, som de ikke selv har været i stand til.

RESULTATERNE

Samarbejdet med ASENTO har medvirket til en bedre målretning og finjustering af Distortions kreative arbejde med annoncering. Talmæssigt kunne det ses helt specifik i det stigende antal solgte gadearmbånd.

På baggrund af de erfaringer Distortion har gjort sig efter samarbejdet i 2019 lancerer festivalen i 2021 en helt ny type armbånd – Distortion X, som ASENTO skal være med til at lave kampagner omkring. ASENTO tager både den eksekverende del af arbejdet, og hjælper strategisk, så Distortion kan bruge deres in-house ressourcer på at producere content og lave organiske opslag på deres sociale profiler.

“VI HAR FÅET EN PARTNER INDEN FOR MARKEDSFØRING, SOM HAR KUNNE LØFTE NOGET, VI IKKE HAR KUNNE LØFTE SELV”

NIS SIGURDSSON

DISTORTION Bookinggruppe

SE NÆSTE CASE

“Der har været flere situationer igennem de to år, vi har samarbejdet med ASENTO, hvor jeg er blevet overbevist om, at det er den helt rigtige partner.”

KONTAKT OS

SKAL VI TAGE DIN DIGITALE STRATEGI TIL DET NÆSTE NIVEAU?

Hos ASENTO brænder vi for at skabe resultater for vores kunder. Er du klar til at tage din digitale marketing til det næste niveau? Så er vi klar til at gå det ekstra skridt for at få det til at lykkes.

Cookie-indstillinger