SØGEORDSANALYSE

SEO STARTER MED EN SØGEORDSANALYSE

Søgeordsanalysen er udgangspunktet for dit SEO arbejde. Hvis ikke du ved, hvad dine kunder søger efter, ved du heller ikke, hvilke ord du skal forsøge at rangere i søgeresultaterne på. Søgeordsanalysen finder frem til, hvilke søgefraser dine kunder bruger, når de søger efter dine produkter eller ydelser. Søgeordsanalysen er kernen i det efterfølgende optimeringsarbejde.

VI HAR SAMARBEJDET MED +800 AMBITIØSE VIRKSOMHEDER

SÅDAN ARBEJDER VI MED

SØGEORDSANALYSER

Sådan laver vi søgeordsanalyser

Når vi laver en søgeordsanalyse, starter vi med at sætte os godt ind i kundens virksomhed, produkter og målgruppe. Vi kigger derudover på virksomhedens nuværende placeringer på Google. Udfra dette kan vi lave en liste med søgeord, som vi kan tage udgangspunkt i.

Derefter bruger vi en række værktøjer til at finde frem til søgevolumen på de enkelte søgeord samt relaterede søgeord. Disse søgeord tilføjes til listen sammen med informationssøgninger relateret til virksomhedens produkter eller ydelser.

Vi analyserer derefter de nærmeste konkurrenter, og sørger for at tilføje eventuelle søgeord, som de måtte få trafik fra. Til slut sorteres søgeordene ud fra søgevolumen, konkurrence og inputs fra kunden.

Læs meget mere om søgeordsanalyse i denne guide.

Den komplette søgeordsanalyse

Søgeord er fundamentære for en succesfuld SEO indsats. Derfor er det nødvendigt at vende hver en sten, når det kommer til søgeordsanalysen. Uanset startstedet for din virksomhed, bør historisk søgeordsdata, markedets udvikling og trends, potentielle huller i markedet og dine konkurrenter være med i det analytiske forarbejde.

At analysere søgeord er langtfra en one-time-thing. Søgeadfærden blandt brugerne ændrer sig hele tiden, og vi sørger for altid at være proaktive og opdaterede på denne front!

Søgeord til content udarbejdelse

En ting er at finde primære søgeord, men en anden er at finde både relaterede søgeord, relevante support søgeord og andre søgeord der rammer dine potentielle kunder, hvor end de befinder sig i kunderejsen.

Derudover vil en seriøs og dybdegående søgeordsanalyse, kunne lette content udarbejdelsesfasen markant. At skrive 1000 ord ud fra ét søgeord vil altid være sværere end at skriver 200 ord ud fra 5 søgeord.

Vi udarbejder kun seriøse og dybdegående søgeordsanalyser, så vi rammer de vigtige steps i kunderejsen, og som gør udarbejdelsen effektiv og sot on!

Hvis du får lavet en søgeordsanslyse af ASENTO, finder vi frem til alle de søgeord, der måtte være relevante for din virksomhed. Vi finder både frem til produktspecifikke, kategori og informationssøgninger. Både long tail og short tail, så du har det rette udgangspunkt for din SEO indsats.

  • Tryk på en service, for at læse mere

MØD VORES

SEO TEAM

Hos ASENTO er du sikret erfarne SEO konsulenter, som ved, hvad der skal til for at få din hjemmeside i toppen af Googles søgeresultater. Vores konsulenter har hjulpet +400 virksomheder med at få bedre placeringer på Google, og de har skabt resultater inden for alt lige fra leasing af biler til salg af drivhuse.

Flere af vores konsulenter underviser i SEO på forskellige kurser og uddannelsesinstitutioner. Bl.a. underviser vores Head of SEO, Benjamin Speedtsberg, for IBC Kurser på deres Digital Marketing Manager kursus.

HER UNDERVISER VI

SEO case

+84% Flere brugere

+238% Flere henvendelser

Leif M. Jensen

I 1942 køber grundlæggeren Leif M Jensen sin første lastbil for 10.000 kr. – en Chevrolet årgang 1932. Dette var startskuddet for kloakfirma Leif M Jensen der i dag er blandt landets største inden for kloak- og industriservice. Dertil lægges over 100 ansatte samt 8 lokalt forankrede afdelinger over hele landet. Digital indsats bliver et […]

LAD OS OVERHALE DINE KONKURRENTER SAMMEN

SKAL VI LAVE DIN SØGEORDSANALYSE?

Vi er klar til at hjælpe dig med at analysere, hvilke søgeord der er relevante for din virksomhed. Vi analyserer også, hvad der skal til for at opnå bedre placeringer på de udvalgte søgeord. Brug kontaktformularen, hvis du vil høre mere.

Cookie settings