Få styr på sprog- og landekoder for dit website og øg synligheden på Google internationalt
Flere internationale virksomheder som ønsker at få succes med SEO, støder ofte ind i den udfordring, at rigtig mange lande taler og skriver på forskellige sprog. Det betyder også, at de søger på Google på forskellige sprog.
Her opstår spørgsmålet: Hvordan kan jeg sikre, at min side kommer frem på alle sprog i det samme land?
Løsningen får du her!
Indstil forskellige sprogkoder til samme land med Alternate hreflang attributes
Internationale virksomheder har typisk flere hjemmesider målrettet de forskellige lande. Her vil man typisk målrette siden til det enkelte land, med det man kalder for HTML lang tag.

Men hvad gør du, hvis et specifikt land taler og skriver på forskellige sprog?
Du benytter en SEO strategi kaldet Alternate hreflang.
Alternate hreflang hjælper bl.a. Google med at forstå, hvilken sprogversion der skal vises i søgeresultaterne, til den enkelte bruger der søger. Det sker ved at Google finder frem til, hvilket land og sprog brugerne har valgt som foretrukne, da de oprettede en Google profil..
Google tager udgangspunkt i brugernes præferencer, og har man som virksomhed sørget for at angive de forskellige sprog til det samme land, så vil Google kunne tilbyde den enkelte bruger, præcis den sprogversion, som de foretrækker.