4. Brug de rette tekster
Lige om lidt kan du skrive 15 overskrifter, ligesom på responsive annoncer, og det frister til lige at teste, om der er bedst performance på ”fri fragt” eller ”gratis levering”. Men det er ikke den rette vej – i hvert fald ikke i samme assetgroup.
Skriv tekster, der kan gå sammen på kryds og tværs. Google mikser og matcher dine annoncetekster for at ramme det, de tænker, at dine kunder vil klikke på. Undgå derfor at gentage dig selv, som man eksempelvis gør i nedenstående eksempel:
Køb køleskab her | Gratis levering | Fri fragt
Derudover skal du bruge tekster, som er relevante for dine produkter.
Det er selvfølgelig relevant at fortælle, at man kan handle online, og at I som virksomhed tilbyder gratis levering, hvis I gør det. Men det er mindst lige så vigtigt at få USP’er ind i annoncen, som er gældende for de specifikke produkter i din assetgroup.
Hvis vi tager ovenstående eksemplet med køleskabene, kan en annoncetekst bestå af tekster som: ”Køleskabe med masser af plads” eller ”Energibesparende køleskabe”. Det kan også være godt at inkludere de brands, man sælger på shoppen, så længe der ikke er trademarks, man ikke har lov til at annoncere med.
Inden jeg begynder på en kampagne, tænker jeg altid over, hvilke behov og drømme, som kunderne har med deres købsrejse – og ikke mindst hvilke barrierer, der kunne være.
De ting, der ofte går igen, er priser, tilgængelighed og funktioner.
Det gælder om at bygge annoncer, der kan tale ind i de tanker og potentielle indvendinger, kunden måske kan have.