Flyt fokus
Her er svaret: Vi skal flytte fokus fra blot at se på organiske placeringer i Google til også at se på interaktionsraten på de sociale medier. For jo mere dine brugere engagerer sig på dine sociale platforme, jo højere klikrate får du! Det der trigger dem på de sociale medier, trigger dem også i de organiske søgeresultater. Både Google og de forskellige sociale platforme belønner høj engagement. Ergo: Du får mere synlighed, når du formår at engagere dine brugere.
Konklusion:
Høj interaktionsrate = høj CTR = højere placeringer i Google = endnu flere kliks og konverteringer! Men hvordan øger du din organiske klikrate? Han præsenterer flere metoder, og vi har nu håndplukket 3 af dem!
Værsgo: 3 hacks er booster din CTR
#1 Skriv dynamiske overskrifter
De fleste “SEO-folk” bruger “keyword-heavy” overskrifter. Og så taler de til Google og ikke til brugeren! Så skriv uimodståelige overskrifter, der også taler til mennesket. Her skal du bruge triggers, som vækker følelser hos læseren. Det kan være følelser som glæde, had, frygt, forbløffelse osv.
Opskriften på en fremragende overskrift:
Inkludér følgende elementer i din overskrift: Format, emotionel krog, content type samt emne.
Her er eksempler på kedelige SEO overskrifter:
1. SEO ordbog: Ordliste med fagord til markedsføring og SEO.
2. SEO ordbogen: Slå op i den her!
3. SEO ordbog: Få en oversigt over de vigtigste ord!
Det er lidt tørt!
Her er så et eksempel på dynamiske overskrifter:
1. Undgå at se dum ud! Hent din magiske SEO ordbog. [Infografik]
2. Din magiske SEO ordbog, der redder dig fra at se dum ud!
3. Sådan undgår du at se dum ud: Hent din magiske SEO ordbog!
Formatet behøver ikke altid at være med i overskriften.
Kan du se forskellen? Du har nu en attraktiv overskrift, som også indeholder søgeordet (“SEO ordbog” i dette tilfælde).
#2 Forbedrer indholdet der har den laveste klikrate
Brug data til at undersøge, hvilket indhold har den laveste klikrate og hvilket har den højeste. Arbejd med det “dårlige” indhold og forbedr det! For så maksimerer du gevinster og minimerer risici.
#3 A/B splittests
Eksperimentér med skrifttyper, mellemrum, farven på dine knapper, billeder og tekst. Find ud af, hvad der virker over for din målgruppe.
Finder du ud af, at du ikke har et godt produkt – så skift det ud med et bedre! For hvis dit produkt eller din ydelse ikke er god(t), så kan små ændringer som skrifttypen ikke redde dit content!
Skal vi hjælpe?
Har du brug for vores hjælp til at øge din organiske klikrate? Så kontakt os i dag!
Skriv et svar