ADVARSEL: GOOGLE LANCERER NY POP-UP ALGORITME

SEO

Den går ud på:

At tracke forstyrrende pop-ups på mobilsider. Altså pop ups som brugerne ser, når de kommer ind på hjemmesiden med deres mobiltelefon.

Men hvilken betydning har det for dig og dine placeringer?

Pop up algoritme

indholdsfortegnelse

Det har Glenn Gabe undersøgt med et lille eksperiment. Glenn Gabe er digital markedsføringsstrateg hos bureauet GSQI i Australien.

Han undersøgte 70 forskellige domæner, herunder: nyhedsmedier, underholdning, sport, webshops, bloggere, musiksider og mange andre.

Her her hvad han fandt ud af:

Mange af disse domæner havde præcis de samme placeringer. Ergo har opdateringen ikke slagtet dine placeringer.

MEN…

Jeg anbefaler, at du fjerner din pop up, hvis den er forstyrrende fordi:

1) En forstyrrende pop up, altså en pop up der skygger for hele dit indhold, er f-o-r-s-t-y-r-r-e-n-d-e.

Når brugeren er inde på din hjemmeside og er ved at læse noget spændende, og din pop up forstyrrer brugeren midt i læsningen. Så kan jeg (næsten)garantere dig, at brugeren bliver irriteret. Og en irriteret bruger tænker ikke lige frem: “Hey. Din pop up er mega irriterende. Derfor er du også irriterende. Så jeg køber lige dit produkt (eller ydelse)”, vel?

2) Du ved ikke, hvornår Google skruer endnu mere op for algoritmen. Det kan ske hvert et sekund.

Hvis Google oplever, at pop ups, der skygger for hele indholdet, er forstyrrende for brugeren. Så kan du være sikker på, at Google skruer op for algoritmen og straffer de virksomheder, der ikke holder sig til retningslinjerne.

Det du skal tage med herfra her:

Du må gerne have en mobil pop up.

MEN… Den må ikke:

  • forstyrre
  • irritere
  • gøre dine brugere vrede

Det får du jo ikke noget ud af.

MEN HVORDAN SKAL DIN POP-UP SÅ SE UD SÅ PÅ MOBILEN?

Et eksempel på, hvordan det kan se ud, er mammashop.dk. De har en popup, som er hurtigt at lukke og som ikke er forstyrrende på mobilen.

Hvis du gerne vil fordybe dig i Glenns undersøgelse om Googles opdatering af pop-up algoritme, så kan du læse om den her.

Benjamin Speedtsberg

Head of Search & Partner

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

NYHEDSBREV

FÅ HANDS-ON TIPS I DIN INDBAKKE

KONTAKT OS

SKAL VI TAGE DIN DIGITALE STRATEGI TIL DET NÆSTE NIVEAU?

Hos ASENTO brænder vi for at skabe resultater for vores kunder. Er du klar til at tage din digitale marketing til det næste niveau? Så er vi klar til at gå det ekstra skridt for at få det til at lykkes.

Cookie-indstillinger