HVILKEN E-MAIL PLATFORM ER DIT MATCH?

Sidder du i en e-handelsvirksomhed, og er du på udkig efter den rette e-mail platform? Lad os hjælpe dig på vej ud fra vores erfaringer.

Find ud af, hvilken e-mail marketing platform, der bedst matcher du og din virksomheds behov.

Valg af email platform

INDEN DU VÆLGER E-MAIL MARKETING PLATFORM

Hvilken e-mail platform der passer til din virksomhed, kommer an på dit behov. Har du ikke behov for automations/flows, og ønsker du blot at sende en enkelt e-mail eller to i måneden, kan du gå med en mere simpel e-mail marketing platform.

Har du derimod behov for en e-mail marketing platform, hvor du kan bygge avancerede automations/flows og dybdegående segmenter, har du behov for en e-mail marketing platform, der favner om disse behov.

Vi har nedenfor beskrevet de e-mail marketing platforme, som vi benytter og arbejder mest med, hvor vi udpensler, hvad den enkelte e-mail marketing platform er god til.

KLAVIYO

Klaviyo er ideel til e-handelsvirksomheden, der har behov for dyb dataindsigt og hvor kun fantasien sætter grænser i forhold til mulige integrationer. Med Klaviyo møder du ej heller de store begrænsninger i forhold til, hvor specifik og hypersegmenteret, du kan blive i dine flows. Platformen er under konstant udvikling og der lanceres hyppigt tilføjelser og udvidelser af eksisterende funktioner. Klaviyo har blandt andet tilføjet integrerede pop-ups, mulighed for at tilkøbe CDP, samt mulighed for at integrere anmeldelser af dine produkter.

Udover ovenstående, har Klaviyo en åben API, hvilket betyder, at du kan integrere med langt de fleste softwares på markedet. Det gør platformen ideel for virksomheder, der har flere forretningsben end blot en webshop. Du kan læse mere om Klaviyo her.

Pris ved 1000 subscribers: 45 dollars per mdr.

Fordele ved Klaviyo:

Dyb dataindsigt i kundeadfærd.

Åben API, der giver mulighed for integration med et væld af andre softwares og tools.

Lettilgængeligt supportmuligheder.

Knivskarpe segmenteringsmuligheder.

Ulemper ved Klaviyo:

Prisen opjusteres, når du vil have flere funktioner.

Kræver en vis grundforståelse for e-mail marketing for at indfri platformens fulde potentiale.

DRIP

Ligesom Klaviyo, er Drip til e-handelsvirksomheden, der vil have en dyb forståelse af sine brugeres adfærd. Platformen giver dig mulighed for at arbejde med dine brugeres adfærd i alle elementer af platformen – lige fra segmentering til i udarbejdelse af dine flows, hvilket giver en gennemarbejdet oplevelse, når man arbejder med platformen.

Derudover har Drip en af markedets stærkeste pop-up værktøjer, som giver dig mulighed for at lave avancerede og visuelt tiltalende pop-ups, som dine besøgende interagerer med. Samtidig er det værd at bemærke, at Drip har dansk support, hvilket er yderst brugbart, når man støder på udfordringer.

Pris ved 1000 subscribers: 39 dollars per mdr.

Fordele ved Drip:

Dansk support.

Tilbyder en af de bedste pop-up softwares på markedet.

Dyb indsigt i kundeadfærden.

Ulemper ved Drip:

Integrationerne kan til tider være mangelfulde.

ACTIVECAMPAIGN

ActiveCampaign er en e-mail marketing platform, som favner bredt og henvender sig til både webshops og B2B markedsførende.
Platformen har integrationer til de største CMS’er, hvilket giver dig de mest basale muligheder, når det kommer til e-mail marketing til webshops.

Udover sine integrationer giver ActiveCampaign dig også mulighed for at integrere med B2B benet af din virksomhed, hvilket kommer til udtryk i muligheden for at oprette aftaler og leadscoring.

Platformens største udfordring er desværre også dens styrke. ActiveCampaign forsøger at favne for bredt, hvilket kommer til udtryk, hvis man sammenligner med dedikerede e-mail marketing platforme til e-handelsvirksomheder. Konkurrenterne tilbyder simpelthen markant mere og dybere dataindsigt, hvilket også ses i ActiveCampaigns segmenteringsmuligheder, som er meget begrænsede. Du kan læse mere om ActiveCampaign her.

Pris ved 1000 subscribers: 39 dollars per mdr.

Fordele ved ActiveCampaign:

Mulighed for at samle flere marketing aktiviteter et sted.

Mulighed for at bygge landingssider og forms.

Brugervenlig platform.

Visuel opbygning af dine flows.

Ulemper ved ActiveCampaign:

Knap så dybdegående segmenteringsmuligheder.

Prisen opjusteres, når du vil have flere funktioner.

HUBSPOT

HubSpot er en Marketing Automation Platform, som er helt oplagt og ideel til B2B virksomheder, som vil håndtere flere dele af sin Marketing Automation i én platform.

HubSpot dækker selvfølgelig behovet for at kunne sende dine kampagnemails og opbygge dine flows, men samtidig kan du også håndtere flere dele af dit Marketing Setup i platformen. Det gælder også dit salgssystem, hvor du i HubSpot kan håndtere leads og flytte dem til forskellige faser alt efter adfærd såsom interaktioner med dine e-mails eller besøg på bestemte landingssider på dit website. Platformen er desuden utrolig agil, så den kan tilpasses lige præcis dine konkrete behov.

Fordele ved HubSpot:

Agil og fleksibel platform, der kan skræddersyes til din virksomheds behov.

Mulighed for at samle flere marketing aktiviteter et sted.

Ulemper ved HubSpot:

Relativt dyr platform.

Mindre brugervenlig end de andre platforme, som er nævnt ovenfor.

MAILCHIMP

MailChimp er til dig, der vil kunne sende e-mails ud, men som ikke har behov for at lave flows ud fra dine brugeres adfærd eller se, hvad dine e-mails giver af værdi i kroner og øre. MailChimp er en brugervenlig e-mail marketing platform, som altså kan indfri dine behov, hvis du udelukkende vil sende e-mails ud – men så heller ikke mere end det.

Pris ved 1000 subscribers: Fra 0 dollars per mdr.*

Fordele ved MailChimp:

Priser fra 0 kroner.

Brugervenlig platform.

Ulemper ved MailChimp:

Minimal indsigt i dine tal og den værdi dine mails giver.

Få/begrænsede muligheder for at opbygge flows.

Basal editor til at bygge dine e-mails.

Ekstraregninger, hvis du sender for mange e-mails.

* MailChimp’s priser starter rigtigt nok fra 0 kroner, men begynder relativt hurtigt at koste penge, så snart du vil have funktioner, der går udover at kunne sende kampagnemails.

LAD OS OVERHALE DINE KONKURRENTER SAMMEN

SKAL VI TAGE DIN E-MAIL MARKETING INDSATS TIL DET NÆSTE NIVEAU?

Sammen definerer vi jeres strategi, fra kampagnemails til flows og sørger for, at jeres indhold bliver sendt til de rette mennesker på det rette tidspunkt.

Cookie-indstillinger