TV-enheder bliver nu en dedikeret målretningskanal på YouTube

Person der ser tv

TV-enheder bliver nu en dedikeret målretningskanal på YouTube

Google har i sidste uge taget et stort skridt mod fremtidens brugeroplevelser med reklamer på TV-enheder

En typisk reklame på 30 sekunder i primetime hos TV2 der kører 1 måned koster mellem 44.200 kr. og 68.425 kr. alt efter sæson.

Woman watching tv with popcorn

Flow-TV har altid været en dyr kanal, at annoncere på – netop grundet den høje mængde af brugere platformen har gjort det muligt at ramme. Dette kalder vi indenfor marketingbranchen for antallet af eksponeringer. Hos ASENTO kigger vi dog på mange forskellige Key Performance Indicators (KPI), når vi måler på en kampagnes succes – mængden af eksponeringer er derfor blot en lille del af dette.

Men hvad er så forskellen fra den traditionelle flow-TV reklame som vi har kendt til i så mange år og denne ”nye” platform?

Jo ligesom vi kan målrette vores kampagner efter om brugeren sidder på deres smartphone og browser eller om de er sidst i købsprocessen og sidder klar med kortet foran computeren, kan vi nu også bruge denne viden om brug af Tv’et til at lave videoer der maksimerer udbyttet, når vi udnytter den større skærm og det øgede fokus hos seeren til det fulde potentiale.

Youtube app on Tv-set

Det er altså muligt her, at målrette lige præcis det segment du gerne vil ramme med et direkte budskab, hvilket giver øget relevans for kunden, som i sidste ende giver bedre performanceresultater og gør platformen væsentligt billigere at arbejde med end typisk flow-tv. Derudover kan man også måle langt mere præcist end tidligere på den helt præcise effekt af disse, hvor meget de ser af reklamen og yderligere.

Ipsos Lab Experiment har lavet nogle undersøgelser på dette områder og det viser sig faktisk, at der har været en gennemsnitlig stigning på hele 47 % indenfor Ad Recallog 35 % på Purchase Intent2 hos målgruppen.

Udover at målretningen er mere specifik, resultaterne er bedre og det er lettere at måle effekten af disse annoncer, så stiger mængden af trafik på denne platform også betydeligt. Netflix har tidligere i år rapporteret, at 70 % af deres seere bruger TV-sæt samtidig med, at YouTubes seertal på TV-platformen er blevet fordoblet fra år-til-år.

Inden længe bliver TV-annoncering, en fuldt integreret del af den digitale rejse og strategi vi udarbejder og eksekverer på i samarbejde med vores kunder.

Skal vi tage en uforpligtende snak omkring hvordan dit marketingsetup ser ud i dag og kigge på dine muligheder indenfor digital marketing?

Udfyld kontaktformularen herunder og vi tager fat i dig inden længe.

1 Annoncegenkendelse: Forbrugerens mulighed for at genkende en annonce de tidligere har fået vist

2 Sandsynligheden for at forbrugeren køber produktet

Asento logo sort og orange
Der er ingen kommentarer

Skriv en kommentar

Top