📍 Din segmentering
Er du endnu ikke startet med at segmentere, skal du gå i gang! Hvis du endnu ikke er startet, kan du starte med mere overordnede segmenter som for eksempel: segmentering på køn, segmentering på køb/ikke køb eller segmentering på nylige website besøg. Det er segmenter, som du kan bruge til at skabe en mere personlig oplevelse for dine brugere, hvilket vil føre til bedre resultater.
Er du allerede godt i gang med dine segmenteringer, kan du overveje at bruge følgende segmenter under julehandlen:
Frequent browsers: Segment, hvor kriterierne er mange besøg på produktsider eller kigget på samme produkter flere gange.
Category interest: Segment, hvor kriterierne er sat ud fra kategori besøg frem for bestemte produkt besøg.
Non openers: Segment, der bygger op om brugere, som ikke har åbnet bestemt kampagnemails eller flere kampagnemails.
Vigtigt: Arbejder du med segmenter af besøgende af gentagne non openers, bør du måske overveje om du i stedet vil ekskludere segmentet – i hvert fald, hvis det er over en længere periode.
High intent: Segment, der er baseret på handlinger fra brugerne, der tyder på købsinteresse – mange produkt besøg kombineret med flere add to cart eller checkout hændelser.
Fælles for alle dine segmenter bør være, at du skal sætte et minimums antal, som segmentet bør indeholde. Du vil f.eks. sjældent sende en dedikeret e-mail ud til 10 personer, da det højst sandsynligt ikke vil give det ønskede afkast.