Her kommer de:
1. Pas på med forstyrrende pop-ups.
2. Stil spørgsmål i dine tekster.
3. Hav en mobiloptimeret hjemmeside.
Pop-ups er et mirakelmiddel, når du skal indsamle leads (potentielle kunder) til nyhedsbreve.
De virker.
Og derfor bruger vi dem.
MEN.
Du kommer ikke til at sætte ild under din generering af leads, hvis din pop-up forstyrrer brugeren. Det gælder særligt brugeren, der besøger dig via mobiltelefonen.
Derfor skal du droppe forstyrrende pop-ups:
Men hvad er en forstyrrende pop-up? Og hvordan ser den ud.
Den ser sådan her ud:
Den skygger jo for hele indholdet – midt i brugerens læsning. Den pop-up skaffer dig ikke mange leads.
Men den her derimod. Den skal nok skaffe dig en masse mails.
(Sidenote: Du skal tilbyde noget i bytte, når du indsamler mails. Noget der giver brugeren værdi, fx en rabatkode.)
Anyway. Sådan skal din pop-up se ud i 2017:
Den her pop-up er glimrende fordi:
►►► Sørg altid for, at brugeren nemt kan lukke pop-uppen ned.
Du har to muligheder, hvis din pop-up tjeneste ikke giver dig mulighed for at mobiloptimere din pop-up:
BONUSTIP: Hvis du vil være helt sikker på, at din pop-up ikke forstyrrer brugeren, så kan du vælge “exit intent pop-up”. Den her type pop up springer frem, når brugeren er ved at lukke din hjemmeside ned – og forlade den.
Det også den, vi bruger her hos SEO-service.
Se bare her:
Flere og flere bruger stemmestyring, som f.eks. Siri, når de søger på Google. Derfor er brugerne også blevet mere specifikke med søgningerne. De stiller spørgsmål (Question Words på marketing-sproget) i stedet for blot at bruge søgeord i søgningerne.
De søger fx på:
You get the point. ツ
►►►Så sørg for at bruge specifikke søgefraser i dine tekster på websitet.
BONUSTIP: Lad vær’ med at kalde overskriften “Hvor mange kalorier er der i en cola?”. Det er kedeligt – og du får ikke mange kliks ud af sådan en overskrift. Skriv en knaldgod overskrift – men sørg for at bruge to-tre question words i selve brødteksten. Det må ikke være tydeligt for brugeren, at du tænker SEO ind i din tekst.
Det er ikke en nyhed, at mobilvenlige hjemmesider får de gode placeringer. Men det er et område, der særligt gør sig gældende i forhold til SEO 2017.
75% af de danskere, der har mobiltelefon, bruger den også til at surfe på internettet (kilde: Markedu). Derfor er det alfa og omega, at din hjemmeside er mobiloptimeret. For ellers kan det have alvorlige konsekvenser for dine placeringer.
Sådan ser en mobiloptimeret hjemmeside ud:
►►►Test om din hjemmeside er mobiloptimeret.
Jeg står altid klar til at hjælpe dig med SEO. Så ring til mig, hvis vi skal samarbejde – eller hvis du har spørgsmål til søgemaskineoptimering.
Head of SEO & Partner
13 feb 2017
Head of SEO & Partner
Ved at klikke «Kontakt Mig» accepterer du vores Privatlivspolitik.