SEO 2017: HER SKAL DU GIVE EN EKSTRA SKALLE

SEO 2017

SEO 2017: HER SKAL DU GIVE EN EKSTRA SKALLE

SEO 2017

Du kender følelsen.

Det nye år er skudt i gang.

Du vil gerne gøre det [endnu] bedre i år.

“Nu skal min virksomhed sgu ligge på side 1 på Google”. Det tænker du [måske].

For du ved jo at: i takt med at du får gode placeringer på Google, får du flere kunder.

Men…

SEO er en kringlet jungle at finde rundt i.

Du kan jo optimere på så mange ting. H-e-l-e t-i-d-e-n.

Og inden du har nået at få fingrene i det, er Google kommet med nye tiltag.

Igen. Igen.

Det er på godt jysk træls.

Jeg giver dig tre konkrete tips til SEO 2017. Så ved du, hvor du skal give en ekstra skalle i år!

To af de tre tips kan du selv implementere. Og ved det tredje tip må du have fat i din webmand (eller kvinde).

3 TIPS TIL DIN SEO 2017

Her kommer de:

1. Pas på med forstyrrende pop-ups.

2. Stil spørgsmål i dine tekster.

3. Hav en mobiloptimeret hjemmeside.

1) Pas på med forstyrrende pop-ups

Pop-ups er et mirakelmiddel, når du skal indsamle leads (potentielle kunder) til nyhedsbreve.

De virker.

Og derfor bruger vi dem.


MEN.

Du kommer ikke til at sætte ild under din generering af leads, hvis din pop-up forstyrrer brugeren. Det gælder særligt brugeren, der besøger dig via mobiltelefonen.

Derfor skal du droppe forstyrrende pop-ups:

  • Dine brugere bliver møgsure, hvis dine pop-ups er møgirriterende. Ergo, de skriver sig ikke op til dit nyhedsbrev.
  • Du bliver straffet af Google.

Men hvad er en forstyrrende pop-up? Og hvordan ser den ud.

Den ser sådan her ud:

Den skygger jo for hele indholdet – midt i brugerens læsning. Den pop-up skaffer dig ikke mange leads.

Men den her derimod. Den skal nok skaffe dig en masse mails.

(Sidenote: Du skal tilbyde noget i bytte, når du indsamler mails. Noget der giver brugeren værdi, fx en rabatkode.)

Anyway. Sådan skal din pop-up se ud i 2017:

Den her pop-up er glimrende fordi:

  • Den skygger ikke for dit content. (Brugeren bliver ikke forstyrret midt i læsningen.)
  • Brugeren har mulighed for at lukke den ned eller:
  • Brugeren kan læse videre uden at lukke den ned.

►►► Sørg altid for, at brugeren nemt kan lukke pop-uppen ned.

Tilbyder din pop-up tjeneste ikke mobil pop-ups?

Du har to muligheder, hvis din pop-up tjeneste ikke giver dig mulighed for at mobiloptimere din pop-up:

  1. Vælg en anden pop-up tjeneste.
  2. Fjern den. Det er bedre, at du går glip af leads via mobiltelefonen, end at brugerne ikke kan finde dig på Google – fordi du er blevet straffet.

BONUSTIP: Hvis du vil være helt sikker på, at din pop-up ikke forstyrrer brugeren, så kan du vælge “exit intent pop-up”. Den her type pop up springer frem, når brugeren er ved at lukke din hjemmeside ned – og forlade den.

Det også den, vi bruger her hos SEO-service.

Se bare her:

2) Stil spørgsmål i dine tekster

Flere og flere bruger stemmestyring, som f.eks. Siri, når de søger på Google. Derfor er brugerne også blevet mere specifikke med søgningerne. De stiller spørgsmål (Question Words på marketing-sproget) i stedet for blot at bruge søgeord i søgningerne.

 

De søger fx på:

  • “Hvad er SEO?” i stedet for “SEO forklaring”.
  • “Hvordan skal pop-uppen se ud” i stedet for “pop-up 2017”.
  • “Hvor mange kalorier er der i en chokoladekage” i stedet for “chokoladekage kalorier”.

 

You get the point. ツ


►►►Så sørg for at bruge specifikke søgefraser i dine tekster på websitet.

BONUSTIP: Lad vær’ med at kalde overskriften “Hvor mange kalorier er der i en cola?”. Det er kedeligt – og du får ikke mange kliks ud af sådan en overskrift. Skriv en knaldgod overskrift – men sørg for at bruge to-tre question words i selve brødteksten. Det må ikke være tydeligt for brugeren, at du tænker SEO ind i din tekst.

3) Hav en mobiloptimeret hjemmeside

Det er ikke en nyhed, at mobilvenlige hjemmesider får de gode placeringer. Men det er et område, der særligt gør sig gældende i forhold til SEO 2017.

75% af de danskere, der har mobiltelefon, bruger den også til at surfe på internettet (kilde: Markedu). Derfor er det alfa og omega, at din hjemmeside er mobiloptimeret. For ellers kan det have alvorlige konsekvenser for dine placeringer.

Sådan ser en mobiloptimeret hjemmeside ud:

►►►Test om din hjemmeside er mobiloptimeret.

HAR DU BRUG FOR HJÆLP TIL DIN SEO 2017?

Jeg står altid klar til at hjælpe dig med SEO.  Så ring til mig, hvis vi skal samarbejde – eller hvis du har spørgsmål til søgemaskineoptimering.

/ Benjamin

60 11 70 46

Der er ingen kommentarer

Skriv en kommentar

Top