Hvordan var opsætningen?
For at teste om det er brugerne med tabte kurve, eller brugerne der blot har kigget på et produkt, der konverterer, valgte vi at opdele opsætningen mellem de to metrics: tabt kurv vs. kigget på et produkt.
Mailen var simpel med et klart budskab: “Dagens bedste nyhed til dig” – toppet med en portion scarcity i form af, at der er få på lager af netop denne vare.
Forudsætningen for at flowet skulle trigges, blev sat til minimum 20% nedsættelse til permissions, der har set eller lagt i kurven de seneste 60 dage.
Resultaterne var en smule overraskende. Flowet til permissions, der kun havde set et produkt blev krediteret for al omsætningen – der kom altså udelukkende omsætning fra de permissions, som havde set et produkt. Intet fra de tabte kurve.
Det havde vi bestemt ikke regnet med, og dette vidner om, at flowet bestemt også er relevant rettet mod permissions, som blot har set et produkt på din side – netop fordi du også har muligheden for at inspirere med andre produkter fra din shop.
Det skal selvfølgelig også tages i betragtning, hvor mange permissions, der har været de to flows. Antallet af permissions der blot havde set et produkt lød på 2920 personer, mens 230 permissions endte i price drop flowet for de tabte kurve.