LOKAL SEO – BLIV FUNDET AF KUNDER NÆR DIG: 7 NEMME STEPS!

Lokal SEO

LOKAL SEO – BLIV FUNDET AF KUNDER NÆR DIG: 7 NEMME STEPS!

Er du ejer af en lokal virksomhed? Så er lokal SEO uundværlig for dig! Jeg præsenterer 7 nemme steps til, hvordan du bliver fundet af kunder nær dig!

DERFOR SKAL DU ARBEJDE MED LOKAL SEO

Forestil dig det her:

Du ejer en frisørsalon i Kolding, og du er interesseret i, at borgerne i Kolding finder din frisørsalon.

Din [potentielle] kunde vil have frisket håret op. Lad os kalde hende Lise for eksemplets skyld. Lise vil gerne finde en frisør i Kolding. Derfor søger hun på “frisør kolding” på Google.

Nu kan der ske to ting:

  1. Din frisørsalon dukker op i Lises søgeresultater, fordi du har arbejdet på lokal SEO. Chancen for at Lise besøger netop din salon er der.
  2. Lise finder en anden frisør i Kolding, fordi hun ikke finder din salon på Google (du har ikkearbejdet med lokal SEO). Og du er nu gået glip af en kunde…

Derfor: Invester i lokal SEO, hvis du er en lokal virksomhed. Så vil kunderne nær dig også finde dig!

SÅDAN GØR DU: 7 NEMME SKRIDT

Du kan arbejde med 7 vigtige elementer, når du vil blive fundet på søgning nær dit område.

  1. Google+
  2. My Business
  3. NAP
  4. Yelp
  5. On-page
  6. LInkbuilding
  7. CTR

1. Google+

Google+ er en del af Google. Alt det, der har med Google at gøre, er vigtigt for dit SEO-arbejde.

Fordele ved at være på Google+:

  • Din hjemmeside bliver mere autoritær.
  • Din tilstedeværelse på mediet har en positiv indflydelse på ranking.
  • Du har mulighed for at fortælle Google, hvor din virksomhed befinder sig.

Lokal SEO

2. Google My Business

Google My Business er et værktøj, som gør det lettere for dig at administrere din online profil på Google.  Med andre ord: Din virksomhed bliver synlig både over for Google, men også over for dine kunder.

Opret Google My Business nu.

Google MyBusiness på mobilen

3. NAP

NAP står for Name (navnet på din virksomhed), Address (adresse) og Phone (telefon). Der er vigtigt, at du sørger for at opdatere disse oplysninger på Google+, Google My Business samt inde på dit website.

Når Google crawler (gennemgår) din hjemmeside og finder dig, bestemmer du lokationen.

TIP: Undgå at forvirre Google. Sørg for at oplysningerne går igen på alle sider. Dine NAP oplysninger skal være identiske på alle online medier som Google+, My Business, Trustpilot, CVR, Krak etc.

Jysk er et godt eksempel på en søgemaskineoptimeret hjemmeside. Kom ind på Jysks hjemmeside her.

4. Yelp

På Yelp finder du anmeldelser af restauranter, cafeer etc.. Her er det brugerne, der genererer indhold via anmeldelser.

Yelp er integreret med Apple Maps på alle Apple enheder. Det blev lanceret i 2012-  med formålet at brugerne kan lokalisere virksomheder, se anmeldelser etc.

Yelp er et knap så vigtigt element i forhold til Google. Men… Det er en vigtig service over for dine kunder – som bruger Apple. Og Google har et formål: nemlig at brugerne finder den hjemmeside, der passer bedst til deres søgning. Og det er netop derfor, at det giver mening for dig at være på Yelp.

5. On-page

On-page handler om at optimere den landingsside, som du ønsker at Google eller dine kunder finder – på et bestemt søgeord. Der er mange faktorer i on-page optimering. Her er et uddrag af de vigtigste:

Tilføj din lokalitet og et relevant søgeord til:

  • Metatitel og metabeskrivelse
  • H1 overskrift
  • URL
  • Content
  • Din “ALT tekst” på eventuelle billeder. ALT står for “alternativ tekst”. ALT teksten fortæller Google, hvad der er på billedet.

Google kan ikke læse billeder. Derfor er det vigtigt, at du fortæller søgemaskinen, hvad billederne drejer sig om. Når du arbejder med lokal SEO, er det vigtigt, at du oplyser din lokalitet. I de fleste tilfælde kan du udfylde tre felter, når du tilføjer et billede på din landingsside:

  • Titel
  • ALT tekst
  • Beskrivelse

 

6. Linkbuilding

Linkbuilding er altid vigtigt, når du skal rangere højt på Googles søgeresultater.  Linkbuilding handler om at sørge for, at andre (eksterne hjemmesider) linker til dit website.

Der er to vigtige faktorer for en ekstern hjemmeside:

  1. Trustflow (relevans og troværdighed)
  2. Domain rating (autoritet)

Det betyder, at du skal have troværdige og relevante links fra andre hjemmesider.

Relevans og troværdighed: Du får det optimale link, når den eksterne hjemmeside også har noget med din virksomhed at gøre.

Autoritet: En hjemmeside er i Googles øjne autoritær, når den har en høj domæne rating. Det sker ved at andre hjemmesider med høj domæne rating linker til din side. Og den side skal også være troværdig i Googles øjne. Du kan sammenligne troværdighed med anbefalinger. Når en hjemmeside er autoritær ifølge Google, så er det fordi andre anbefaler siden (via links).

TIP: Sørg for at få links fra hjemmesider i dit nærområde. Det kan have en betydning for dit websites ranking.

7. CTR

CTR står for Click Through Rate og betyder: jo mere trafik du får gennem Googles søgeresultater, jo mere troværdig bliver din hjemmeside overfor Google.

BLIV INSPIRERET

Læs casen om Hauser-Ross Eye Institute – og bliv inspireret. Virksomheden har benyttet sig af disse optimeringsstrategier – og haft stor succes med det.

VIL DU OGSÅ HAVE SUCCES MED LOKAL SEO?

Så kontakt os nu – og lad os tage en snak om, hvordan vi kan hjælpe dig med at få flere besøgende til dit website.

/ Benjamin

Der er ingen kommentarer

Skriv en kommentar

Top