E-mail Marketing

Leadgenerering - Nøglen til at skalere din e-mail marketing indsats

Et uundværligt element i din e-mail marketing indsats er dine permissions. Har du ingen permissions, har du heller ingen at sende dine e-mails til, hvilket med garanti ikke vil give dig de ønskede resultater.
Derfor bør du, uanset størrelsen på din e-mailliste, løbende indsamle nye permissions, som du kan påvirke, da alle erfaringer siger, at jo flere permissions du har, jo bedre resultater får du også.

Leadgenerering

Strategien bag leadgenerering

Hvor du skal indsamle, og hvor mange permissions du skal indhente løbende, kommer an på din målgruppe, hvor de befinder sig, samt hvor hurtigt du vil (og kan) vokse din e-mailliste.

Et godt sted at starte er i dataen for dine nuværende permissions. Hvor er de anskaffet, hvordan interagerer de med dit indhold, og udfører de værdifulde handlinger for din virksomhed? Det er elementer, som du kan undersøge. Hos ASENTO analyserer vi altid på vores kunders nuværende permissions, så vi kan opbygge en effektiv strategi for den kommende leadgenerering.

Hvor bør du opsamle permissions?

Ud fra dataen på dine eksisterende permissions, kan du få en indikation af, hvordan du fremadrettet bør opsamle permissions. Ser du en høj engagement- og konverteringsrate fra de permissions, der er kommet fra din hjemmeside, så bør du gøre dig tanker om, hvordan du i endnu højere grad kan udnytte trafikken på din hjemmeside til at vækste din e-mail liste.
Foruden din hjemmeside har du også mulighed for at generere leads eller permissions gennem Paid aktiviteter – som er via platforme, hvor du betaler for at annoncere. Dette kan give dig en høj volume af nye permissions og med en appellerende CTA og det rette kreativ, har du også mulighed for at indsamle billige permissions.

Annoncering paa facebook

Facebook & Instagram Lead Ads

Annoncering paa LinkedIn

LinkedIn Lead Ads

tiktok

TikTok

Gamification

Gamification

On site

Pop up's tilpasset kunderejsen

Facebook & Instagram Lead Ads

Facebook og Instagram annoncerer under samme paraply, og de giver dig skarpe segmenteringsmuligheder for at ramme din målgruppe med det rette budskab. Her ser vi, at særligt konkurrencer bidrager til billige permissions, som samtidigt også er permissions af en god kvalitet, hvis præmien i din konkurrencen vel og mærke er relevant for din målgruppe. (Hint: Du skal ikke udlodde en tur på krydstogt, hvis din webshop sælger sneakers til den yngre målgruppe).

LinkedIn Lead Ads

LinkedIn giver dig også mulighed for at udarbejde lead ads, som, kombineret med deres stærke segmenteringsmuligheder, er ideelt, når du vil ramme publikummet på verdens mest populære platform for erhvervsfolk. På LinkedIn ser vi ofte, at hvis du giver din målgruppe en reel værdi, såsom et whitepaper eller e-bog, så indsamler du permissions af en høj kvalitet, der fra dag 1 ser din virksomhed som thought leader.

TikTok

Tiktok er det visuelle medie med fokus på lyd, som har til formål at inspirere dets publikum. De engagerede og købeklare målgrupper er til stede på mediet, hvilket i kombination med en gennemtænkt Lead Ad vil kunne skaffe din virksomhed købeklare permissions. Og hvem ønsker ikke det?

360 graders digitalt marketing bureau

Som 360 graders digitalt bureau har vi erfaringer med at generere leads og permissions fra de forskellige platforme. Her handler det i høj grad om at definere målsætningen for dine permissions. Arbejder du med ecommerce, vil du ofte kigge ind i Customer Life Time Value og ROI, hvilket kræver en bestemt type af permissions, hvorimod servicevirksomheder arbejder med længere kunderejser, hvilket kræver en anden type af permissions og dermed også en anden type platform.

Fælles for begge typer af leadgenerering er, at det skal være støttet af e-mail marketing indsatsen efterfølgende. Her skal dine nye permissions introduceres til din virksomhed og løbende påvirkes, så brugeren ender med at udføre en værdifuld handling for din virksomhed, eksempelvis et køb eller en konvertering – og gerne flere!

Læs meget mere om leadgenerering her.

Lead-kilder

Patrick Junker Ravn

Head of E-mail Marketing

Telefon

+45 71 99 26 04

Åbningstider

08:00 - 16:00

*Lukket lørdag og søndag

Vil du kontaktes?

Tusind tak for din mail, vi vender tilbage til dig snarest!

Ved at klikke «Kontakt Mig» accepterer du vores Privatlivspolitik.