Indholdsfortegnelse
Publiceret d. 08 mar 2019 Læsetid: 0 minutter

Konverteringsrate

Konverteringsraten er procentdelen af dine besøgende, eksempelvis fra din webshop, som ender med at konvertere, altså foretager et køb. Det kan også være generering af leads, tilmelding af nyhedsbrev osv. Hvis du har en lav konverteringsrate, så vil du jo gerne optimere på den. Dette kaldes for konverteringsrate optimering (CRO). Det handler selvfølgelig om at have så høj en konverteringsrate som muligt, men det er forskelligt fra branche til branche, hvad en god konverteringsrate er.

Hårde konverteringer

Når vi snakker om konverteringer, så er det ofte opdelt i to: hårde konverteringer og bløde konverteringer. De hårde konverteringer kan være forskellige fra virksomhed til virksomhed. Når man snakker om e-commerce er en hård konvertering ofte et salg på webshoppen, hvorimod at det for en B2B virksomhed kan være en udfyldt kontaktformular.

Bløde konverteringer

De bløde konverteringer er ofte den indledende interesse fra en potentiel kunde. En blød konvertering kan være alt fra en tilmelding til nyhedsbrev, til følgere på sociale medier eller at folk skriver en anmeldelse af virksomheden.

Benjamin Speedtsberg, ASENTO

Head of SEO & Partner

08 mar 2019

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *