Performance dashboard
Både for os som bureau, men også for vores kunder, er dette en meget nyttig funktion, som yderligere øger gennemsigtigheden for ens e-mail indsats gennem Klaviyo.
Tidligere har Klaviyo haft to måder at rapportere på. Gennem custom reports er det muligt at se, hvordan ens key metrics er blevet attribueret til enten sine flows/automations eller ens kampagnemails – men også i et hav af andre forskellige kombinationer, der alle giver indblik i, hvor man kan justere på sin e-mail indsats. “Ulempen” ved denne type rapportering har været, at der ingen mulighed for sammenligning med andre perioder er. Ej heller er der visuelle elementer som grafer, der understøtter udviklingen.
Den anden mulighed har været gennem dashboards i Klaviyo, som kan customizes efter ønskede metrics, men i en mindre overskuelig udgave, der var svær at dreje i forhold til, hvordan de enkelte metrics blev attribueret.

Nu kommer Klaviyos performance dashboard, som er en hybrid mellem de to. Performance dashboardet er et overskueligt dashboard, som viser udviklingen af din performance – både i tal, men også visuelt. Det nye performance dashboard giver mulighed for at sammenligne din performance fra andre måneder, år og perioder generelt.