Influencers Marketing

Influencers Marketing

Influenter i markedsføringen havde stor fremgang i 2016, og kurven ser ud til at fortsætte op ad. Her i bloggen kan du læse om hvad influencer marketing er og hvad du skal huske på hvis du overvejer at bruge influenter i din markedsføring.

Hvad er influenter?


Hvis man tager markedsføringsbrillerne på, så er influenter personer, som har en stor indflydelse på potentielle kunder. En influent kan f.eks. være en kendt person, men der er en stigende tendens til at influenter ikke skal være kendte, men være almindelige danskere der bare har en stor rækkevidde på f.eks. de sociale medier. Der kan også sagtens være tale om en der har en personlig blog, hvor der er mange der læser med hver gang der bliver postet noget nyt. Kort sagt så kan en influenter ændre en persons tanker om et produkt, og derved skabe et salg.

Livestreaming

En af de ting hvor influenter i markedsføring fungere rigtig godt er via livestreaming. Livestreaming kan du både gøre via Facebook og for nyligt også Instagram. Ved at bruge livestreaming kan du lynhurtigt se folks reaktion og du kan samtidig lynhurtigt svare tilbage til de personer der ser med. Dette giver folk et tættere bånd til dig, hvilket gør et eventuelt salg meget lettere.

Selvfølgelig er der ulemper ved at bruge influenter i din markedsføring. Du har ikke på samme måde kontrol over din kommunikation. Du skal derfor være utrolig skarp på hvad du aftaler med influenten, at der skal kommunikeres ud til folk.

Passion

Hvis du har besluttet dig for at din virksomhed kan få gavn af influencer marketing, og nu står du og skal vælge i mellem de mange danske influencers. Her skal du ikke altid fokusere på antallet af følgere, i hvert fald ikke som det første. For selvfølgelig er det vigtigt at de har personer nok der ser jeres produkt, men det vigtigste er at den f.eks. instagrammer du vælger har en passion for dit produkt. For hvis det den ene uge er dit produkt og det næste uge konkurrentens produkt, så er der ikke meget værdi for dig og din virksomhed.

Så vælg altid influencer med passion frem for en der kun tænker på at tjene penge.

 

Post a Comment

Top