• Sørg for at ændre opbevaringen af hændelsesdata
Der er ekstra stort fokus på privacy, og som standard er opbevaring af hændelsesdata sat til 2 måneder. Vi anbefaler, at du ændrer denne til 14 måneder.
• Opsæt de rapporter, som du skal bruge for at aflæse data
Med GA4 har du mulighed for at oprette dine egne rapporter med netop de informationer, som du har brug for. Det kan være en fordel at sætte sig ind i dette og opsætte de rapporter, som du skal bruge, inden skiftet er helt endeligt.
• Google Ads kontoen skal kobles med GA4
Google Ads performer ud fra machinelearning af den data, som platformen bliver fodret med fra Google Analytics. Derfor er det vigtigt, at du får koblet din konto med GA4.
Det er muligt at have koblet både Universal Analytics og GA4 på samme tid, så du kan fortsat køre din annoncering på samme måde som tidligere, men det anbefales, at du skifter brugen af Universal Analytics ud med GA4 i forbindelse med din annoncering.
- Gå til Administrator i GA4
- Klik på Google Ads-links
- Klik på “Link” og vælg din konto og klik “Bekræft”
- Klik herefter på “Næste” efterfulgt af “Send”
Nu er koblingen oprettet, og du skal efterfølgende importere dine konverteringer i Google Ads
- Gå til ads.google.com
- Klik på “Værktøjer og indstillinger” og vælg “Konverteringer” under Måling
- Klik “Ny konverteringshandling” og herefter “Importer”
- Klik på GA4 i listen og vælg “Web”
- Vælg dine konverteringer og klik “Importer og fortsæt”
Du har nu importeret dine konverteringer fra GA4
• UTM-tags skal tilpasses, så de passer til Channels (Kan ikke tilpasses i GA4 efterfølgende)
Sørg for at dine UTM-tags er tilpasset GA4. Du kan bruge følgende værktøj til dette: ga-dev-tools.web.app/ga4/campaign-url-builder/. Dette er kun nødvendigt, hvis du har brugt UTM-tags tidligere.
• Begynd at brug Google Analytics 4
Den bedste måde at vænne sig til nye ting er at tage det til sig. Det anbefales også her!
Du har indtil juli 2023 til at blive bekendt med GA4 og de nye funktioner, som ligger heri. Derudover kræver det en god forståelse for værktøjet for at kunne bruge det i det daglige samt ift. at skulle annoncere via Google Ads og andre marketing kanaler
Hej Benjamin,
Har en pris for at opsætte GA4 for kunder?
Mvh/Ole
Hej Ole,
Ja det har vi, men prisen varierer ift. om det er ecommerce eller ej, samt hvilket system det skal sættes op til. Hvis du sender mig en mail på bsn@asento.dk, så kan vi tage en snak om omfanget, så kan jeg give dig en fast pris. 🙂
Mvh.
Benjamin Speedtsberg
Hej
Hvad vil det koste at få implementeret at erstatte Google analytics med et lovligt på denne side madeamano.com
Venligst
Troels Agueh Vestergaard
Hej Troels,
Prisen varrierer fra 4.000 op til 8.000 afhængig af hvor mange kanaler du kører annoncering med, men jeg vil meget gerne give et mere præcist bud iht. din hjemmeside.
Du skal være velkommen til at give mig et kald på 31 27 46 37 eller smide mig en mail på qpl@asento.dk.
Mvh
Quoc Phu Le
SEO Specialist & Partner