Derfor skal du bruge Stories til at promovere din forretning

Derfor skal du bruge Stories til at promovere din forretning

Facebook har for nyligt delt nogle data der viser, at der er flere fordele ved at bruge Stories som virksomhed.

Det sociale medie vurderer, at deling på ens Story bliver fremtiden indenfor social deling. Selvom du nødvendigvis ikke selv bruger det så meget, er det et stort fokus hos Facebook – og hvad betyder det helt præcis for dig fra et markedsføringssynspunkt?

Til det får du her nogle af de vigtigste bullet points indenfor emnet

  • Stories og Private Messaging er Facebooks hurtigst voksende kanaler
  • 68 % af de adspurgte i Facebooks undersøgelse bruger Stories på 3 eller flere platforme hver uge
  • 62 % af de adspurgte siger, at de er blevet mere interesserede i et brand eller produkt efter at have set deres Story.
  • Mere end 50 % som bruger Stories siger at det har styrket deres bånd til brandet bag og det skubber dem lettere gennem købsprocessen.

Her er det vigtigt, at man har in mente at disse tal er for brand stories, som brugeren selv har valgt at se – det er altså ikke betalt annoncering.

Undersøgelsen er lavet på baggrund af 18.000 adspurgte i alderen 13 til 54 år fra 12 forskellige lande, som bruger stories på enten Facebook, Instagram, WhatsApp eller Messenger.

Undersøgelsen har desuden også vist, at den mest typiske handling hos de adspurgte har været at browse brandets hjemmeside for at få mere information eller søge efter produktet/servicen på en hjemmeside hvor de kunne købe det. Nedenfor kan du se de 4 mest typiske handlinger efterfølgende hos gruppen.

Facebook Stories - statistics

På baggrund af disse data burde man gerne kunne se potentialet i hvorfor man som brand skal i gang med at bruge stories. Det næste spørgsmål er så – ”Hvad vil folk se i mine stories?”

Udtalelserne siger, at brugerne kigger efter 5 kerneelementer:

  • 51 % sagde, at de gerne vil se stories som sætter fokus på tilbud
  • 51 % sagde, at de gerne vil se stories som er hurtige og let-forståelige
  • 45 % leder efter tips og rådgivning
  • 44 % er interesseret i at se mere til nye produkter
  • 43 % vil gerne se brand stories som ’føles ægte’

Kort sagt, kommer du altså langt ved at holde budskaberne korte og relevante for kunden.

Her vil Instagrams nye funktion, som gør det muligt at shoppe sine yndlingsbrands direkte fra brandets story, være helt oplagt at gøre brug af. Denne kan du læse mere om her.

Derudover er der også stor efterspørgsel på historier som føles ægte – dette antyder, at brugerne gerne vil se mere indhold bag facaden, hvilket giver et bedre indblik i personerne bag brandet, end det man ser på de polerede annoncer man bliver ramt af hver dag.

Asento logo sort og orange
Der er ingen kommentarer

Skriv en kommentar

Top