Det sociale medie vurderer, at deling på ens Story bliver fremtiden indenfor social deling. Selvom du nødvendigvis ikke selv bruger det så meget, er det et stort fokus hos Facebook – og hvad betyder det helt præcis for dig fra et markedsføringssynspunkt?
Til det får du her nogle af de vigtigste bullet points indenfor emnet
Her er det vigtigt, at man har in mente at disse tal er for brand stories, som brugeren selv har valgt at se – det er altså ikke betalt annoncering.
Undersøgelsen er lavet på baggrund af 18.000 adspurgte i alderen 13 til 54 år fra 12 forskellige lande, som bruger stories på enten Facebook, Instagram, WhatsApp eller Messenger.
Undersøgelsen har desuden også vist, at den mest typiske handling hos de adspurgte har været at browse brandets hjemmeside for at få mere information eller søge efter produktet/servicen på en hjemmeside, hvor de kunne købe det. Nedenfor kan du se de 4 mest typiske handlinger efterfølgende hos gruppen.
På baggrund af disse data burde man gerne kunne se potentialet i, hvorfor man som brand skal i gang med at bruge stories. Det næste spørgsmål er så – ”Hvad vil folk se i mine stories?”
Udtalelserne siger, at brugerne kigger efter 5 kerneelementer:
Kort sagt, kommer du altså langt ved at holde budskaberne korte og relevante for kunden.
Her vil Instagrams nye funktion, som gør det muligt at shoppe sine yndlingsbrands direkte fra brandets story, være helt oplagt at gøre brug af. Denne kan du læse mere om her.
Derudover er der også stor efterspørgsel på historier som føles ægte. Dette antyder, at brugerne gerne vil se mere indhold bag facaden, hvilket giver et bedre indblik i personerne bag brandet, end det man ser på de polerede annoncer, man bliver ramt af hver dag.
Customer Success Manager
10 dec 2018
Head of Social media & Partner
Ved at klikke «Kontakt Mig» accepterer du vores Privatlivspolitik.