HVAD ER Display annoncering?

Display annoncering er et af Googles mange produkter og refererer til processen med at reklamere for et produkt eller en tjeneste gennem visuelle billeder og videoer. Med Display annoncering har du mulighed for, at promovere din virksomhed når dine kunder er online på enten computeren eller mobile enheder, ser YouTube videoer, bruger apps eller tjekker deres Gmail.

Hvordan arbejder vi med

DISPLAY ANNONCERING?

Hos ASENTO arbejder vi forskelligt med display annoncering alt efter hvilken branche, ydelse eller produkt kunden har. Vi lægger en strategi i samarbejde med kunden, for hvordan vi på den bedst mulige måde får skabt opmærksomhed omkring deres brand, produkt eller ydelse gennem displayannoncer med udgangspunkt i deres målsætning.
Det er ikke unormalt at have flere display kampagner, der hver især har forskellige strategier alt efter hvilke målgrupper vi målretter efter. Vi arbejder meget med Custom intent og remarketing i vores display kampagner. Her gælder det, at hvis man har over 100 brugere i den periode man har angivet sin remarketingliste til, kan man målrette sig mod disse.

 

Vi anbefaler at man supplerer sine search kampagner med display kampagner, hvis man ønsker, at reducere sine klikpriser og nå ud til rigtig mange potentielle kunder.

Asento Digital

GOOGLE DISPLAY ANNONCERING

VI har nogle af landets skarpeste specialister indenfor Google Display annoncering. Vores konsulenter tester hele tiden nye muligheder for at give vores kunder den bedste oplevelse.
Google Display er et område der sker rigtig meget på og det er derfor vigtigt at man udvikler teknikker til, at optimere hver enkelt kampagne, så de performer optimalt. Vi handler proaktivt, da det handler om, at komme før sine konkurrenter.
Vi har både national og international erfaring med Google Display.

Hvad du får

HOS ASENTO

Google Display kampagnerne opsættes efter den mest optimale målretning. Vi optimere løbende på jeres annoncer og placeringer.
Vi segmenterer efter hvilke målgrupper vi gerne vil ramme og arbejder i synergi med din øvrige indsats på eksempelvis:

Google Ads Search

Google Shopping

Youtube

SKAL VI

SAMARBEJDE?

Bliv en del af

ASENTO

Læs mere

Google ads Display Annoncering 2019

INTRODUKTION

Google Display netværk er en stor samling af sider, som har tilmeldt sig annonceringsplatformen adsense.
Traditionel opkøb af Display annoncering foregår via forskellige udbydere og du betaler en eller anden CPM uanset hvor mange der klikker på dine annoncer.
Ofte køber Google restpartier af placeringer på diverse medier – det er dog efterhånden sjældent at det ikke er en Google annonce man støder på, når man browser.
Der er mere end 2 millioner “publisher sites” i Googles netværk.
 
Annoncering på Googles Display netværk behøver ikke koste alverden. Små budgetter kan være meget effektive når der bare er valgt de rette målretningstyper. Man kan bl.a. arbejde med Dynamisk remarketing (hvor kunden får vist annoncer med indhold der svarer til hvad de har set på dit site), remarketing, målgrupper der er i markedet for køb indenfor et bestemt segment, personer der på anden vis har en adfærd der viser de kunne være interessante at annoncere mod.Du bestemmer selv hvor mange visninger dine annoncer må få pr dag – og du bestemmer selv om du ønsker afregning på antal visninger (CPM) eller pr klik (CPC).Har du tilstrækkeligt med konverteringer på din konto, kan du endda også sætte en ønsket pris pr konvertering (CPA).
 
Vi guider dig igennem Displaynetværkets mange muligheder

seo-introduktion

Google’s Display Netværk

I modsætning til Search annoncering, der bruger en pull-tilgang, hvor brugerne aktivt søger et produkt eller en tjeneste svarende til din, så bruger Display annoncering en push-tilgang, hvor brugere, der ser dine displayannoncer, er målrettet mod disse annoncer, enten pga. remarketing kampagner eller måske gennemser de en hjemmeside, der er relevant for dit tilbud.

Det er muligt, at annoncere med animerede bannere dvs. med bannere som er i bevægelse (GIF eller HTML5 bannere) eller ved, at bruge ikke-animerede billedannoncer som JPG eller PNG. Display annoncering er en billig måde at annoncerer på. Klikpriserne er relative billige og i når ud til en stor målgruppe.

Formålet med display annoncering er, at få udbredt kendskabsgraden til jeres virksomhed og få nye kunder via promovering online gennem bannerannoncer. Displayannoncering er en fantastisk måde at opbygge brand awareness og få klik, konverteringer og salg fra brugere, der måske ikke har interesse for din virksomhed, men har fundet din displayannonce relevant for det de søgte efter.

Display Annoncering

Målgrupper

Der er mange detaljerede måder at målrette sine displayannoncer på. Man kan bl.a. målrette sin annoncering ved at målrette mod brugere, der har vist interesse for brands, websider, produkter eller tjenester, der ligner din. Derudover kan man målrette sig demografisk på fx alder, køn, civilstand og geografisk placering.

Den vigtigste og mest effektive målretningsmetode er remarketing. Displaynetværket kan ved hjælp af cookies fortælle, hvornår brugerne gennemser bestemte sider, udfylder en kontaktformular, køber et produkt, forlader deres indkøbskurv eller udfører andre handlinger på dit website. Med en strategi, der hedder remarketing, kan du så nå ud til disse tidligere besøgende. Nogle af de mest effektive målretningsmetoder er bl.a. Remarketing, In Market og Custom intent.

Målret dine konkurrenters besøgende via Google Ads Custom Intent

Med Custom Intent kan man helt selv oprette sin målgruppe. Ved at bruge denne målretning kan du gå ud over de foruddefinerede målretningsindstillinger. Her kan du indsætte søgeord og webadresser (psst! dine konkurrenters webadresser). Dvs. at du med custom intent kan målrette dine displayannoncer imod dine konkurrenters besøgende! Dette er noget vi har haft stor succes med hos vores egne kunder.

Denne målretningsmetode findes kun til displayannoncering (og video) og er derfor ikke en mulighed for search annoncering.

Top