Tilbage til alle cases

Google Ads

Mammashop.dk

Mammashop er en dansk webshop, der sælger legetøj til børn i alderen 0-6 år, baby- og graviditets udstyr. Virksomheden i dag kommer af en fusion mellem Babytoys og Mammashop, men samarbejdet startede tilbage i 2017 da Mads i sin tid drev shoppen alene.

Siden opstart er webshoppen totalt set vokset med næsten 400 % mere trafik hvilket har resulteret i en øget omsætning på mere end 630 %, hvor Google Ads har været en af de største kilder til begge dele. I dag sidder vi fortsat med en stor del af det eksekverende arbejde og supplerer derudover de kanaler Mammashop sidder med in-house på et mere strategisk niveau.

Google Ads omsætning

+517%

Øget ROAS

+150%

Øget trafik

+288%

Konverteringsrate

+117%

Mammashop

Strategi & målsætning

Ved samarbejdets start havde vi en klar målsætning om at hæve omsætningen og ROAS på webshoppen, samtidig med at vi skulle bygge et førende brand indenfor branchen. Vi valgte at arbejde med Google Ads som den primære kanal til at opnå denne vækst – herunder særligt Google Shopping.

På Googles annonceplatform har vi valgt at opdele samtlige produkter i grupper ud fra flere faktorer som for eksempel dækningsbidrag, tilhørende mersalgsprodukter og pris. Dette har gjort at vi nemt kan holde et overblik over hvilke produkter der skal fokuseres på i forskellige perioder samtidig med, at vi kan tilrette budgetter eller bud justere for at sikre vi trækker den efterspørgsel der er fra kunderne og stadig bevare den ønskede ROAS.

Denne fremgangsmåde har givet rigtig fin mening for os til særligt Google Shopping, men bliver samtidig også brugt til Google Search annoncering hvor vi trækker trafik der typisk ligger et stadie tidligere i købsrejsen. Sidst men ikke mindst bliver der arbejdet med Google Display Ads til at skabe awareness og påvirke tidligere besøgende til at konvertere.

Mammashop
Mammashop
Mads fra Mammashop

Hvad siger kunden?

Hvordan I ser samarbejdet mellem ASENTO og Mammashop i fremtiden?

“Vi er super glade for samarbejde med Asento som hjælper os med at holde os up-to-date på det nyeste indenfor Google Ads. I en travl hverdag er det svært altid at være helt skarp på alting i en e-handelsvirksomhed og det er derfor dejligt at have en sparringspartner som Asento. Vi har en løbende dialog og ofte telefonmøder, hvor vi løbende evaluerer samarbejdet og hvordan de enkelte KPI’er ser ud, så vi konstant udvikler os i en positiv retning.”

Hvad der er sket i virksomheden Mammashop siden vi startede samarbejdet i 2017?

“Der er sket utrolig meget i Mammashop de seneste år. Vi har 3-doblet omsætningen og budgetterer med endnu samme vækstrate de næste år frem. Virksomheden er gået fra at være båret af en person til i dag at være båret af flere hænder. I dag sælger vi blandt andet i Danmark og Sverige og har ønsker og planer om flere lande i fremtiden.”

Mads fra Mammashop
Mammashop case

Mads Vagner Herlev

Partner i Mammashop.dk

"Vi er gået fra have noget der ligner en omsætning på 2-3 millioner, til at have en budgetteret omsætning på 8 millioner"

Relaterede cases

Dorte Tindahl, ASENTO

COO & Partner

Vil du kontaktes?

Tusind tak for din mail, vi vender tilbage til dig snarest!

Ved at klikke «Kontakt Mig» accepterer du vores privatlivspolitik