Flow-TV har altid været en dyr kanal, at annoncere på – netop grundet den høje mængde af brugere platformen har gjort det muligt at ramme. Dette kalder vi inden for marketingbranchen for antallet af eksponeringer. Hos ASENTO kigger vi dog på mange forskellige Key Performance Indicators (KPI), når vi måler på en kampagnes succes – mængden af eksponeringer er derfor blot en lille del af dette.
Men hvad er så forskellen fra den traditionelle flow-TV reklame, som vi har kendt til i så mange år og denne ”nye” platform?
Jo ligesom vi kan målrette vores kampagner efter, om brugeren sidder på deres smartphone og browser, eller om de er sidst i købsprocessen og sidder klar med kortet foran computeren, kan vi nu også bruge denne viden om brug af Tv’et til at lave videoer, der maksimerer udbyttet, når vi udnytter den større skærm og det øgede fokus hos seeren til det fulde potentiale.
Det er altså muligt her, at målrette lige præcis det segment du gerne vil ramme med et direkte budskab, hvilket giver øget relevans for kunden, som i sidste ende giver bedre performanceresultater og gør platformen væsentligt billigere at arbejde med end typisk flow-tv. Derudover kan man også måle langt mere præcist end tidligere på den helt præcise effekt af disse, hvor meget de ser af reklamen og yderligere.
Ipsos Lab Experiment har lavet nogle undersøgelser på dette områder, og det viser sig faktisk, at der har været en gennemsnitlig stigning på hele 47 % indenfor Ad Recall1 og 35 % på Purchase Intent2 hos målgruppen.
Udover at målretningen er mere specifik, resultaterne er bedre og det er lettere at måle effekten af disse annoncer, så stiger mængden af trafik på denne platform også betydeligt. Netflix har tidligere i år rapporteret, at 70 % af deres seere bruger TV-sæt samtidig med, at YouTubes seertal på TV-platformen er blevet fordoblet fra år-til-år.
Inden længe bliver TV-annoncering, en fuldt integreret del af den digitale rejse, og strategi vi udarbejder og eksekverer på i samarbejde med vores kunder.
Skal vi tage en uforpligtende snak omkring, hvordan dit marketingsetup ser ud i dag og kigge på dine muligheder inden for digital marketing?
Udfyld kontaktformularen herunder, og vi tager fat i dig inden længe.
1 Annoncegenkendelse: Forbrugerens mulighed for at genkende en annonce de tidligere har fået vist
2 Sandsynligheden for at forbrugeren køber produktet
Skriv et svar