Valget om at benytte Sitelinks og dermed flere landingssidedestinationer for den samme annonce bliver aktiveret på annonceniveau under annoncekilder og Advantage+ annonceindhold. Her er Sitelinks en af de Advantage+ forbedringer, du kan slå til og fra.
Sitelink funktionen kan anvendes ved følgende kampagnemålsætninger:
- Trafik
- Interaktion
- Leads
- Salg
Når du vælger at anvende funktionen, bliver dine annoncer med Sitelinks kun leveret til Facebook Feedet som annonceplacering.
HVAD ER SITELINKS?
Sitelinks er ekstra links, som du kan tilføje til din annonce. Disse links kan føre din modtager til forskellige sider på din hjemmeside, såsom produktkategorier, tilbudssider eller kontaktformularer. Ved at tilføje Sitelinks kan du give modtageren flere valgmuligheder og øge sandsynligheden for, at de finder præcis det, de leder efter.
Sitelinks bliver vist som vandrette og rulbare etiketter, som bliver vist under din annonces billede eller video. Der findes to visuelle udtryk for Sitelinks.
Kun etiket: Dine alternative landingssider bliver vist som rene tekst-etiketter under din overskrift og CTA.
Etiket med billede: Dine alternative landingssider bliver vist som rene tekst-etiketter under din overskrift og CTA.
Du kan tilføje Sitelinks både dynamisk gennem de foreslåede muligheder under annoncekilder. Du kan også sagtens fjerne de dynamisk genererede Sitelinks og udskifte dem manuelt til lige præcis de landingssider, du mener, modtageren skal se.
Det er oplagt at anvende sitelinks til at fremhæve forskellige kategorier, produkter, tilbud, kontaktformularer og dine andre mest besøgte landingssider i én kampagne. Annoncer, der har Sitelinks aktiveret kan give din målgruppe flere muligheder for at få mere brugbar information om din virksomhed, dine tjenester eller ydelser via en annonce, og på den måde øger du chancen for flere konverteringer og interaktioner på dit website.
FORDELE VED SITELINKS
Hvorfor er Sitelinks så fordelagtige at teste i din Meta annoncering? Først og fremmest er Sitelinks en forholdsvis ny mulighed i Advantage+ Annonceforbedringerne, hvilket betyder, at mange annoncører endnu ikke er påbegyndt tests. Det betyder, at din målgruppe med stor sandsynlighed ikke har set annoncens visuelle udtryk særligt mange gange i deres feed endnu. Alene det faktum at modtageren endnu ikke genkender annoncens visuelle udtryk, kan give dig som testende annoncør en fordel, da de fleste målgrupper reagere positivt overfor annoncer, der adskiller sig fra det gængse.
De tre helt åbenlyse potentialer i at teste Sitelinks er:
- Øget synlighed og klikrate: Sitelinks kan øge din annonces synlighed og gøre den mere attraktiv for brugerne. Det kan potentielt føre til en højere klikrate (CTR).
- Forbedret brugeroplevelse: Ved at tilbyde flere relevante links i den samme annonce kan du forbedre brugeroplevelsen, da brugerne med større sandsynlighed finder det, de søger.
- Bedre konverteringsrater: Med Sitelinks kan du dirigere brugerne til flere specifikke landingssider på din hjemmeside, som er tilpasset at få brugerne til at udføre en handling, hvilket kan øge konverteringsraten for din Meta annoncering.
SÅDAN OPRETTER DU ANNONCER MED SITELINKS
Nedenfor er indsat dele af Metas egne guides til, hvordan du tilføjer Sitelinks i dine Meta Ads. Læs Metas fulde guides her.
- Vælg enten Trafik, Interaktion, Leads eller Salg som annonceringsmålsætning.
Bemærk: Funktionen for Sitelinks understøtter ikke promovering af app som målsætning. - I konverteringsafsnittet skal du vælge Website som din konverteringslokation.
- I afsnittet Annonceopsætning på annonceniveau skal du vælge Manuel overførsel som annonceindholdskilde og vælge Enkelt billede eller video som format.
- Gå til Annoncekilder, og indtast en webadresse for automatisk at føje oplysninger såsom Sitelinks til din annonce.
HVIS ANNONCESYSTEMET AUTOMATISK FINDER SITELINKS FRA WEBSITETS ADRESSE
Fortsæt fra trin 3 ovenfor, og brug følgende trin, hvis annoncesystemet automatisk finder Sitelinks, som du kan tilføje fra dit websites adresse.
- Du vil få en besked, der informerer dig om antallet af Sitelinks, der er fundet. Klik på Gennemgå og bekræft.
- De Sitelinks, der bliver fundet, vil blive vist i et værktøj til annoncekilder. Gennemgå og fjern alle de Sitelinks, du ikke vil bruge. Klik på Opsæt manuelt for at tilføje Sitelinks manuelt. Når du er færdig, skal du klikke på Bekræft.
Bemærk: Der skal være minimum tre Sitelinks for, at denne funktion kan bruges. 20 Sitelinks er det maksimale antal, du kan tilføje.- Hvis du har klikket på Opsæt manuelt , skal du angive en visningsetiket og webadresse for hvert Sitelink, du vil tilføje. Klik derefter på + Tilføj .
- Hvis du har klikket på Bekræft, skal du enten klikke på Tilføj flere for at tilføje flere Sitelinks eller på Gem for at fuldføre oprettelsen af Sitelinks.
- Gå til Annonceindhold, og klik på Tilføj medie. Du kan enten tilføje nye medier eller vælge eksisterende medier fra det medieværktøj, der bliver vist. Klik derefter på Næste.
- Optimer din annonce med forbedringer af Advantage+ annonceindhold, hvis det er nødvendigt. Klik derefter på Gem.
- Hvis du har bekræftet Sitelinks i Annoncekilder, er Tilføj Sitelinks slået til som standard.
- Hvis du ikke har bekræftet Sitelinks i Annoncekilder, er Tilføj Sitelinks slået fra som standard. For at bruge denne funktion skal du gå tilbage til Annoncekilder for at bekræfte og tilføje Sitelinks.
- Færdiggør resten af din annonce, og klik på Offentliggør, når du er klar.
Bemærk: Webadresseparametre i sporingsafsnittet bliver anvendt på de Sitelinks, der er tilføjet, for at hjælpe dig med at spore, hvor dine besøgende kommer fra.
HVIS ANNONCESYSTEMET IKKE FINDER SITELINKS, DU KAN TILFØJE FRA DIT WEBSITES ADRESSE
Fortsæt fra trin 3 ovenfor, og brug følgende trin, hvis annoncesystemet ikke har fundet nogen Sitelinks, som du kan tilføje fra dit websites adresse.
- Klik på Tilføj oplysninger manuelt.
- Der vil blive vist et værktøj til annoncekilder. Indtast din webadresse.
- Klik på Opsæt manuelt.
- Angiv en visningsetiket og en webadresse for hvert Sitelink, du vil tilføje. Klik derefter på +Tilføj.
Bemærk: Der skal være minimum tre Sitelinks for, at denne funktion kan bruges. 20 Sitelinks er det maksimale antal, du kan tilføje. - Klik på Gem, når du er færdig.
- Gå til Annonceindhold, og klik på Tilføj medie. Du kan enten tilføje nye medier eller vælge eksisterende medier fra det medieværktøj, der bliver vist. Klik derefter på Næste.
- Optimer din annonce med forbedringer af Advantage+ annonceindhold, hvis det er nødvendigt. Klik derefter på Gem.
- Hvis du har bekræftet Sitelinks i Annoncekilder, er Tilføj sitelinks slået til som standard.
- Hvis du ikke har bekræftet eller tilføjet Sitelinks i Annoncekilder, erTilføj Sitelinks slået fra som standard. For at bruge denne funktion skal du gå tilbage til Annoncekilder for at bekræfte og tilføje Sitelinks.
- Færdiggør resten af din annonce, og klik på Offentliggør, når du er klar.
Bemærk: Webadresseparametre i sporingsafsnittet bliver anvendt på de Sitelinks, der er tilføjet, for at hjælpe dig med at spore, hvor dine besøgende kommer fra.
Skriv et svar