DERFOR SKAL DU ARBEJDE MED PERSONAS

Generelt

VIL DU BLIVE BEDRE TIL AT ARBEJDE MED PERSONAS?
I dette indlæg giver vi vores synspunkt på brugen af personas, og hvordan det kan hjælpe dig til at blive en markesførings mester.

Så hvis du ønsker at forbedre dine skills ift. kunde- og markedsføring, så er du landet det helt rigtige sted.

Læs videre…

personas

indholdsfortegnelse

Forestil dig det her:

Du er så nyforelsket, at det kilder helt i maven.

Du har så meget på hjerte, at du sætter dig ned og skriver et kærestebrev.

Til din eneste ene.

Og når du er færdig med brevet, finder du den fineste konvolut frem.

Du giver brevet og konvolutten et personligt touch med lidt parfume.

Og så…

Adresserer du brevet:

“Til Hvem Dette Måtte Vedrøre”.

Arj… Vel?!

Men…

Det er faktisk det, du gør, når du laver indhold uden at have tanker for, hvem din modtager er.

Fordi du ikke arbejder med personas.

Skriv altid til ‘den eneste ene’, når du producerer indhold.

Når du arbejder med markedsføring (særligt content marketing), så skal du udarbejde personas.

Fordi du bliver knivskarp på, hvem du taler til.

Det er jo meget nemmere at målrette din markedsføring, hvis du taler til mennesker og ikke til et ansigtsløst segment.

Personas giver dig en bedre forståelse for dine kunders behovdrømmeudfordringertankerfølelser. Jo bedre du kender din målgruppe, jo bedre bliver du til markedsføring og salg.

Og jo bedre du er til det, jo mere succes får du med din forretning.

Det er [faktisk] meget simpelt.

SÅDAN KOMMER DU I GANG:

Den mest simple og bedste måde, du indsamler data om dine kunder på er: at tale med dem.

Ring til kunderne. Eller: kom væk fra skrivebordet og besøg dem. Arrangér et kaffemøde.

Spørg ind til:

  • Navn
  • Titel (arbejde)
  • Rollen på arbejdet
  • Demografi (alder, køn, uddannelse, civilstand, indkomstforhold)
  • Hobbier
  • Mål
  • Udfordringer
  • Værdier

SÆT ANSIGT PÅ DINE KUNDER

Du skal kunne se mennesket for dig.

Pssst.

Lad mig afsløre det mest fantastiske værktøj til personas:

Makemypersona.com

Det eneste du skal gøre her, er at udfylde data om din målgruppe. Og så genererer værktøjet en persona til dig!

DET HER SKAL DU GØRE HVER GANG

Hver gang du udarbejder et stykke indhold, skal du tænke på din persona. Spørg dig selv:

  • Vil Marketing Maria kunne lide det her? (Eller:indsæt selv navnet på din persona _____)
  • Hvad gør det her stykke indhold for ______ (din persona)?
  • Hvordan reagerer han/hun, når han/hun ser det?

Vil du have din persona helt under huden, så kan du også printe din ham/hende ud og hænge ham/hende op på væggen, så du aldrig er i tvivl om, hvem du taler til.

Benjamin Speedtsberg

Head of Search & Partner

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

NYHEDSBREV

FÅ HANDS-ON TIPS I DIN INDBAKKE

KONTAKT OS

SKAL VI TAGE DIN DIGITALE STRATEGI TIL DET NÆSTE NIVEAU?

Hos ASENTO brænder vi for at skabe resultater for vores kunder. Er du klar til at tage din digitale marketing til det næste niveau? Så er vi klar til at gå det ekstra skridt for at få det til at lykkes.

Cookie-indstillinger