Pop up algoritme
Indholdsfortegnelse
Publiceret d. 23 feb 2017 Læsetid: 4 minutter
#SEO

Advarsel: Google lancerer ny pop-up algoritme

NY POP UP ALGORITME!

Google lancerer dit, Google lancerer dat.

Ja, Google kan godt lide at komme med nye ændringer – hele tiden.

Men Google gør det kun for brugerens skyld.

Som jeg har nævnt mange gange før: Google har én mission, og det er at give brugeren den bedste oplevelse på internettet.

Så når Google lancerer en ny pop up algoritme. Så er det 100% for at forbedre brugeroplevelsen. Opdateringen blev i øvrigt lanceret i januar.

MEN HVAD GÅR DEN NYE POP UP ALGORITME UD PÅ?

Den går ud på:

At tracke forstyrrende pop-ups på mobilsider. Altså pop ups som brugerne ser, når de kommer ind på hjemmesiden med deres mobiltelefon.

Men hvilken betydning har det for dig og dine placeringer?

Det har Glenn Gabe undersøgt med et lille eksperiment. Glenn Gabe er digital markedsføringsstrateg hos bureauet GSQI i Australien.

Han undersøgte 70 forskellige domæner, herunder: nyhedsmedier, underholdning, sport, webshops, bloggere, musiksider og mange andre.

Her her hvad han fandt ud af:

Mange af disse domæner havde præcis de samme placeringer. Ergo har opdateringen ikke slagtet dine placeringer.

 

MEN…

 

Jeg anbefaler, at du fjerner din pop up, hvis den er forstyrrende fordi:

 

1) En forstyrrende pop up, altså en pop up der skygger for hele dit indhold, er f-o-r-s-t-y-r-r-e-n-d-e.

Når brugeren er inde på din hjemmeside og er ved at læse noget spændende, og din pop up forstyrrer brugeren midt i læsningen. Så kan jeg (næsten)garantere dig, at brugeren bliver irriteret. Og en irriteret bruger tænker ikke lige frem: “Hey. Din pop up er mega irriterende. Derfor er du også irriterende. Så jeg køber lige dit produkt (eller ydelse)”, vel?

2) Du ved ikke, hvornår Google skruer endnu mere op for algoritmen. Det kan ske hvert et sekund.

Hvis Google oplever, at pop ups, der skygger for hele indholdet, er forstyrrende for brugeren. Så kan du være sikker på, at Google skruer op for algoritmen og straffer de virksomheder, der ikke holder sig til retningslinjerne.

Det du skal tage med herfra her:

Du må gerne have en mobil pop up.

 

MEN… Den må ikke:

  • forstyrre
  • irritere
  • gøre dine brugere vrede

 

Det får du jo ikke noget ud af.

MEN HVORDAN SKAL DIN POP-UP SÅ SE UD SÅ PÅ MOBILEN?

Et eksempel på, hvordan det kan se ud, er mammashop.dk. De har en popup, som er hurtigt at lukke og som ikke er forstyrrende på mobilen.

Hvis du gerne vil fordybe dig i Glenns undersøgelse om Googles opdatering af pop-up algoritme, så kan du læse om den her.

Benjamin Speedtsberg, ASENTO

Head of SEO & Partner

23 feb 2017

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Head of Search & Partner

Kontakt os i dag

Tusind tak for din mail, vi vender tilbage til dig snarest!

Ved at klikke «Kontakt Mig» accepterer du vores Privatlivspolitik.